וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער: "לוין קובר את משנתו של בגין, גלנט? יהפוך לשעיר לעזאזל של התקפות"

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 15:03

שר המשפטים לשעבר לא מתרגש בריאיון באולפן וואלה! מהזינוק בסקרים של המחנה הממלכתי ומבהיר כי הצטרפות לממשלה היא בגדר אשליה. לדבריו, מוקדם להעריך איך יסתיים השיח בבית הנשיא, תוקף את יריב לוין ("לא תלמידו של בגין") ומציע לשר הביטחון: "תהיה עירני כלפי בית"

ח"כ גדעון סער בריאיון לטל שלו בתוכנית סופ"ש שלו באולפן וואלה! 13.4.2023/סטילס: ראובן קסטרו

שר המשפטים לשעבר, ח"כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי, התראיין הבוקר (חמישי) לאולפן וואלה! ותקף את שר המשפטים הנוכחי יריב לוין על תוכנית המהפכה המשפטית. בריאיון לטל שלו, אמר סער: "יריב לוין הוא לא תלמידו של מנחם בגין, הוא בא לקבור את משנתו של בגין. בנושא המשטרי והדמוקרטי אין שום קשר בין בגין ליריב לוין".

סער המשיך ואמר כי "אני הובלתי רפורמות במערכת המשפט מטעם הליכוד בהרבה מאוד כנסות. הליכוד זז לקצוות שמעולם לא היה בהם בנושא המשפטי".

אז מה קרה לליכוד?

"היא הלכה לקצה השני כמו שקורה להרבה מפלגות. זה תהליך מאוד מצער. אני נשארתי נאמן לתפיסה המקורית של תנועת החירות. העוינות לעצמאות של מערכת המשפט, ההתנכלות והרצון הלא מוסתר להשתלט על התביעה, הייעוץ המשפטי, בתי המשפט - זה הכול הפוך מכל מה שהליכוד ותנועת חירות היו".

יש רגעים שאתה מסתכל לאחור ומתחרט שעזבת את הליכוד?

"אפילו לא רגע אחד. מה היה קורה אם לא הייתי עושה את הצעד הזה? איך הייתי מצביע? על חוק המתנות למשל או על חוק הנבצרות. יש תהליכים מסוכנים שעוברים על הליכוד וזה עובר על המדינה בהנהגת נתניהו והסקתי מזה את המסקנות הפוליטיות הנכונות. לא היה רגע אחד בשנתיים וחצי האחרונות שהתחרטתי".

גדעון סער, 13 באפריל 2023. ראובן קסטרו
ח"כ גדעון סער באולפן וואלה!/ראובן קסטרו
יריב לוין בכנסת. פלאש 90 יונתן זינדל, עיבוד תמונה
סער נגד לוין: "הוא לא תלמידו של בגין, הוא קובר את משנתו"/עיבוד תמונה, פלאש 90 יונתן זינדל

סער גם שולח מסר לשר הביטחון יואב גלנט, שבתחילת השבוע הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו כי הוא יישאר בתפקידו. "הייתי מציע לגלנט להיות מאוד עירני. אין לי שום ספק שהוא יהפוך להיות שעיר לעזאל של התקפות כשר הביטחון בנושאים שנוגעים ליהודה ושומרון והייתי מציע לו להיות מאוד עירני כלפי בית", הזהיר סער.

הוא יילך בדרכו של גדעון סער?

"אני לא רוצה להיות פרשן ואני לא מוסמך לדבר בשמו, אבל עוד לפני האירוע הזה אנחנו מכירים את התופעה של שרי ביטחון בממשלות נתניהו שהם חוטפים את כל האש. ראינו את זה מתחילת הממשלה הזו. בסקרי דעת הקהל שמתפרסמים היחיד שזוכה לאמון הציבור זה שר הביטחון. זה מביא למחשבה שהגישה הממלכתית היא הגישה הנכונה שהציבור מעריך".

בתקופה האחרונה זוכה המחנה הממלכתי לזינוק בסקרים האחרונים כשבסקר האחרון של חדשות 13 היא הייתה המפלגה הגדולה ביותר עם 29 מנדטים בזמן שהליכוד צנחה ל-20 מנדטים בלבד. "סקרים זה דבר דינמי, אבל אני מציע לא לבנות בניינים גבוהים מדי על בסיס סקרים", מרגיע ח"כ סער.

מה אתם עושים שזה מצליח?

"יש לנו דרך מסוימת. גם האופן שבו אנחנו אופוזיציה לכל דבר ועניין אבל מחפשים גם את המאחד. ישנה אכזבה אדירה בציבור ואני רואה את זה בשטח. אני מזהה משהו עם עוצמה גדולה. חלקם אומרים לנו להיכנס לממשלה. זו במידה רבה אשליה. נתניהו לא בכדי בנה את המסגרת של 64 מנדטים. הוא רצה להעביר בדיוק את מה שעובר. הוא ידע היטב שרק עם הקואליציה הנוכחית הוא יוכל לעשות את זה ואיתנו לא. ככל שנצליח לקצר את ימיה של הממשלה, כך ייטב למדינה".

בנימין נתניהו, יואב גלנט. יונתן זינדל, פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו וגלנט/עיבוד תמונה, יונתן זינדל, פלאש 90

גם בימים האחרונים נמשכו השיחות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית. "אנחנו בשלבים מאוד ראשוניים", אומר סער המשמש כראש צוות המו"מ מטעם המחנה הממלכתי. "השיחות בשלב א' הם בדרג מקצועי והן רק בתחילתן. מוקדם עדייןלהעריך איך זה יסתיים".

יחד איתם נמצא גם הצוות של יש עתיד. לדברי סער, כל אחד מבין את ההבדלים בין המחנה הממלכתי לבין יש עתיד. "מבחינת ההתנגדות לתוכנית של ההפיכה המשטרית, אין הבדל. שנינו נמצאים באותו צד ומתנגדים כמכלול. מי שרואה ומסתכל על הדרך שבה כל סיעה מתנהלת בכנסת, רואה את ההבדלים בינינו".

שר המשפטים לשעבר גם פוסל אפשרות של הצטרפות שלו ושל יו"ר המפלגה בני גנץ לממשלת נתניהו. "זו אשליה", הוא מבהיר. "גם כאשר הממשלה מביאה חוקים מבחינה עניינית, אנחנו תומכים. אבל איננו תומכים בממשלה הנוכחית. אין סיבה להצטרף אליה. אנחנו לא גלגל רזרבי".

חושב שיהיו בחירות בקרוב?

"לא רוצה להעריך. זה מאוד מסובך. יש 64 חברי כנסת שבוודאי לא מעוניינים בכך. זו לא נראית הסתברות גבוהה מדי. אמרתי כשמהממשלה הוקמה שהאויב הכי גדול שלה זו המציאות. היא רק יכולה להיכשל. לא הייתי רוצה להתנבא. יכולות להיות הפתעות".

רואה תרחיש של ממשלה חלופית?

"פחות".

כשסער הצטרף למחנה הממלכתי, הכוונה הייתה להסדיר מנגנון מפלגתי כולל פריימריז. "זה תהליך. תקווה חדשה וכחול לבן יצטרכו לקבל החלטה. יש שיח על חיבור לכוח פוליטי אחד", סיפר חבר הכנסת סער. "כל נושא ההפיכה המשטרית שאב את כל המדינה ושאב גם אותנו וזה עיכב את הדיון על הסדרת הריצה שלנו".

באשר לקולות הקאמבק שמשמיע ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט אמר סער: "אנחנו מייצגים את הימין הממלכתי בצורה הטובה ביותר ובצורה אמינה ועקבית. מי שעזב תמיד יכול לחזור וידידי בנט הוא אדם ראוי והצטערתי שהוא החליט לעזוב ואנחנו בקשר". יותר ויותר ישראלים מבינים מיום ליום את הצורך במסגרת פוליטית גדולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully