וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלחץ יהדות התורה: הקואליציה לא תצביע על חוק המתנות

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 13:27

במפלגה חששו שהאופוזיציה תעכב את החוק שאמור להסדיר את ההילולה במירון, והדיון בחוק שיוכל לסייע לנתניהו במימון משפטו נדחה עד אחרי פגרת הכנסת. הייעוץ המשפטי הזהיר כי החוק יפתח פתח לשחיתות. לפיד: "החוק הזה לא יכול לעלות להצבעה"

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

הקואליציה לא תצביע על חוק המתנות כפי שתוכנן, זאת בעקבות לחץ של יהדות התורה. חברי המפלגה פנו היום לראשי הקואליציה והביעו חשש מאיום האופוזיציה, שלפיו "יתקעו" את חוק מירון שנועד להסדיר את ההילולה במירון בל"ג בעומר רק בגלל קידום חוק המתנות. בקואליציה החליטו בשל הביקורת להסירו מסדר היום ולדחות את ההצבעה עליו לכנס הבא של הכנסת בעוד קצת יותר מחודש.

מחר היה אמור להתקיים דיון והצבעה בוועדה על החוק, וביום ראשון, רגע לפני היציאה לפגרת הכנסת, מליאת הכנסת הייתה אמורה לאשר אותו בקריאה ראשונה. "חוק המתנות" או חוק התרומות, יאפשר לחברי כנסת, ובהם גם לראש הממשלה בנימין נתניהו, לקבל תרומות למימון הליכים משפטיים או רפואיים. הייעוץ המשפטי של הכנסת מתח ביקורת חריפה על הצעת החוק הזו.

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד אמר כי "הקואליציה צריכה להוריד את חוק המתנות המושחת לא רק מסדר היום של המושב הזה, החוק הזה לא יכול לעלות להצבעה בכנסת ישראל. הגיע הזמן שיתחילו לחשוב על אזרחי ישראל. לא יוקר מחייה, לא ביטחון אישי, רק טובתם האישית".

ח"כ זאב אלקין (המחנה הממלכתי) אמר בתגובה לדחיית הצעת החוק כי "אני שמח שהאיום שלנו עבד ונתניהו התקפל מהר. הקואליציה מורידה את חוק המתנות ההזוי מסדר היום. נמשיך להילחם ביחד, כל סיעות האופוזיציה, בכל הכלים הפרלמנטריים העומדים לרשותנו, כנגד החקיקה השערורייתית והמושחתת".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וח"כ משה גפני בכנסת. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
הצעת החוק תעלה מחדש אחרי הפגרה. גפני ונתניהו בכנסת/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

לפני כמעט שבועיים, ועדת הכנסת החלה את הדיונים על הצעת חוק שירות הציבור (תיקון - תרומה למימון הליך משפטי או טיפול רפואי וחובת דיווח) של חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד. במהלך הדיון, היועצת המשפטית לוועדת הכנסת, עו"ד ארבל אסטרחן, והמשנה ליועמ"שית הביעו את התנגדותם לחוק בטענה שהוא מהווה "פתח לשחיתות שלטונית".

ביום ראשון, היועצת המשפטית של הכנסת, עו"ד שגית אפק, התייחסה גם היא להצעת החוק ומתחה ביקורת על הנוסח הנוכחי שלו, שלדבריה, "מהווה סטייה משמירה על טוהר המידות". עו"ד אורן פונו, המשנה ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הוסיף: "החוק פותח פתח לשחיתות בשירות הציבורי כולו. המהירות בה מקודמת הצעת החוק מעוררת חשש שזה נועד להיטיב עם ראש הממשלה באופן אישי".

ההצעה נועדה לאפשר לעובדי ציבור לקבל במתנה כספים למימון הליכים משפטיים או טיפולים רפואיים הכרחיים באמצעות גיוס כספים מגורמים פרטיים, גם כשהכספים ניתנים להם בגין תפקידם. ההצעה מקודמת ברקע החלטת בית המשפט העליון להורות על ראש הממשלה בנימין נתניהו להשיב סכום של 270 אלף דולרים לבן דודו המנוח נתן מילקובסקי לאחר שהאחרון נתן לו זאת לטובת מימון ההגנה המשפטית במסגרת התיקים המתנהלים נגדו.

הצעת החוק של ח"כ הלוי קובעת הסדר באשר לאופן גיוס תרומה, באמצעות עמותה ייעודית שתוקם, וכן הגבלות לעניין סכום התרומה, זהות התורמים, פרסום התרומה ודיווח למבקר המדינה, וכן הגבלה מצומצמת בדבר קבלת החלטות הנוגעות לתורמים על ידי עובד הציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully