וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מופלטות בכנסת והפגנות מול האירוע של נתניהו: החלו חגיגות המימונה ברחבי הארץ

עודכן לאחרונה: 13.4.2023 / 6:41

בצל מזג האוויר הסוער, החלו חגיגות המימונה המסורתיות. מאות מפגינים התכנסו מול המתחם בחדרה אליו הגיע רה"מ, ומפגין אחד נעצר. לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל - המימונה מצוינת גם בכנסת. נתניהו: "נתגבר על כל המחלוקות. כשאנחנו מאוחדים - אין כוח בעולם שיכול לנו"

בווידאו: עשרות מפגינים התכנסו מחוץ למתחם המימונה בחדרה אליו נתניהו יגיע/מערכת וואלה!

מאות מפגינים התכנסו הערב (רביעי) מול מתנ"ס בית אליעזר שבחדרה, המתחם בו התקיים אירוע המימונה אליו הגיע ראש הממשלה בנימין נתניהו. זאת, כדי להפגין נגד המהפכה המשפטית שהוא מקדם. לאורך האירוע, כמה מתומכיו של נתניהו שהגיעו גם הם למקום - השליכו לעבר מתנגדי המהפכה ביצים. כמה מהם אף החלו לקלל את המפגינים, ולירוק לעברם.

"בכל דור ודור קמים עלינו לכלותנו, ואנחנו יכולים להם", אמר נתניהו בדבריו. "כשאנחנו מאוחדים - אין כוח בעולם שיכול לנו. אנחנו נלחמים מול האיראנים, בסוריה, בלבנון, עזה וגם אתמול ביהודה ושומרון. אני מסיר את הכובע בפני חיילי צה"ל. נבוא חשבון עם כולם", הוסיף רה"מ. "נתגבר על כל המחלוקות. אנחנו יודעים מה שילמנו כשהיינו חלוקים והייתה ממלכת יהודה. אני מלא אמונה בעתיד ישראל. אנחנו אוהבים אתכם לא פחות משאתם אוהבים אותנו", טען.

בהמשך הערב, מפגין אחד נעצר. לאחר מכן, חלק מהמפגינים החלו לנוע לכיוון תחנת המשטרה בעיר ודרשו את שחרורו. "הנאשם ברח כמו כלב מאחורה", צעקו המפגינים לאחר שנתניהו עזב את האולם. עוד בטרם החל האירוע, התפרסמו ברשתות החברתיות הודעות של שני המחנות, תומכי ומתנגדי נתניהו, שהבטיחו נוכחות במקום, הודעות וקריאות שהמשטרה עקבה אחריהן בדאגה. "מצילים את הדמוקרטיה גם במימונה", "נרדוף אותך גם בחלום וגם במופלטה", הן רק חלק מהקריאות שהתפרסמו ברשתות החברתיות בשעות שקדמו לאירוע.

ראש הממשלה נתניהו ורעייתו שרה בחגיגות המימונה בבית אליעזר בחדרה/יואב איתיאל

מרכז הפנאי המדובר בבית אליעזר הפך בשעות שלפני האירוע למתקן מבוצר ושמור. גדרות הותקנו סביבו וסדרנים, שוטרים ואנשי שאר זרועות הבטחון נערכו בסביבתו החל מאתמול. עיקר הדאגה היה לייצר הפרדה ראויה בין אלו שהגיעו להביע תמיכה בנתניהו לבין מפגינים שהגיעו למחות כנגד המהפכה המשפטית שהוא מקדם.

אחרי שש שנים, ראש הממשלה נתניהו חגג פעם נוספת מימונה בחדרה. בשנה שעברה חגג נתניהו כהרגלו עם רעייתו שרה אצל אחד מתומכיו באור עקיבא. שנה קודם לכן, ב-2021 חגג ראש הממשלה בביתה של חברת מפלגתו, אז ח"כ, אסנת מארק, במעלה אדומים. הפעם האחרונה בה השתתפו בני הזוג נתניהו באירוע מימונה בחדרה הייתה בשנת 2017, בביתה של משפחת לוי-גבאי.

הפעם הפורמט היה קצת שונה. במקום בית קטן וצפוף, האירוע בהשתתפותו של נתניהו הוגדר כאירוע המוני אותו יזמו וארגנו סגן ראש עיריית חדרה שלמה בוזגלו, ומ"מ ראש העיר ניר בן חיים, המכהן בפועל כראש העיר.

למרות המבנה הציבורי והקריאה לציבור לבוא ולהשתתף באירוע, בפועל סביב כ-11-12 שולחנות עגולים סודרו מקומות ישיבה לכ-100 מוזמנים בלבד. בתוך המבנה סודרו שני אולמות מקושטים לאירוח האירוע. החדר הפנימי חולק לשניים כאשר בחלק הפנימי בו הוצב שולחן המכובדים של נתניהו שהופרד בגדר ובתווך של כמה מטרים משאר האורחים.

עוד בוואלה!

מפקדו לשעבר של נתניהו: "הברזת ממילואים במלחמת לבנון הראשונה - אתה הסרבן"

לכתבה המלאה
הפגנות מחוץ לחגיגות המימונה בהן משתתף בנימין נתניהו בחדרה/אתר רשמי, ללא

העיר חדרה ידועה כמעוז ליכוד מובהק. בבחירות לכנסת הנוכחית, הכנסת ה-25, 38% מתושבי העיר הצביעו לליכוד - יותר מלכל מפלגה אחרת, בפער ניכר. בשכונת בית אליעזר, המונה עשרות אלפי תושבים, התמיכה בליכוד ובנתניהו הייתה חזקה אף יותר, שם 42% הצביעו למפלגה בבחירות האחרונות, כמעט פי שלושה יותר מאחוז המצביעים למפלגת יש עתיד, שזכתה ל-16% תמיכה בשכונה.

שכונת בית אליעזר בה נמצא המתנ"ס המדובר, היא השכונה הגדולה ביותר בעיר חדרה הקרויה על שמו של אליעזר קפלן, שר האוצר הראשון שעל שמו גם רחוב קפלן בתל אביב - מוקד ההפגנות נגד המהפכה המשפטית. השכונה הגדולה יושבת על הדרך הרומית העתיקה ממבצר אנטיפטרוס שבגן לאומי ירקון, עד לקיסריה, שם נמצא מעונה הפרטי של משפחת נתניהו.

השכונה, שנוסדה כהתיישבות חקלאית בראשית שנות החמישים של המאה הקודמת, גדולה מכמות לא מבוטלת של ערים בישראל, וחיים בה כ-30 אלף תושבים בלמעלה מ-7,000 יחידות דיור. מזרחית לה מתוכננת בנייה של עוד 6,000 יח"ד שיכפילו אותה. לפי אתר "מדלן", השכונה מדורגת באשכול סוציו-אקונומי 5. 53% מהאוכלוסייה בשכונה מוגדרים "צווארון כחול"; 58% ממנה - ללא תעודת בגרות; 80% מתושביה מחזיקים דירה בבעלותם.

חגיגות ברחבי הארץ/ראובן קסטרו, ללא
אנשי משמר הכנסת הוציאו בכוח מתנגדת למהפכה המשפטית שהפריעה לנאומו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה במהלך חגיגות המימונה במשכן/ללא
יו"ר הכנסת אמיר אוחנה בחגיגות המימונה בכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

לראשונה בהיסטוריה של מדינת ישראל - מימונה בכנסת

​בפעם הראשונה מאז הוקמה המדינה אי אז בשנת 1948, חגיגות מימונה התקיימו השנה גם במשכן הכנסת. אוהל מרוקאי מסורתי הוצב ברחבת הכנסת, ואליו הוזמנו כל אזרחי ישראל, אישי ציבור ושגרירים, בהם שגריר מרוקו בישראל.

האוהל במשכן קושט כמיטב המסורת, ולרשות האורחים עמדו קפטאנים ופריטי לבוש מסורתיים ססגוניים. שולחנות עם דברי מתיקה הוצבו במתחם החגיגות, ובכנסת יתארחו הרכבים מוזיקליים אותנטיים שינעימו בנגינה בכלים מצפון אפריקה, עם מיטב השירים בשפה המרוקאית.

יושב-ראש הכנסת אמיר אוחנה, בן להורים יוצאי מרוקו, אמר: "כילד תמיד אהבתי לחגוג את המימונה, את החמימות, הצלילים והטעמים. אני שמח על ההזדמנות להביא למשכן קולות, צלילים וצבעים שלא היו בו מעולם. פתיחת המשכן לכל עם ישראל במימונה היא ביטוי לאחווה בעם ולכך שהכנסת היא ביתם של כל אזרחי ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully