וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות השיטפונות: היציאות מאילת צפונה נחסמו

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 17:13

אגף התנועה עדכן כי כביש 90, 12 ו-40 וגשר צהלים בכביש 234 נחסמו לתנועה בעקבות תנאי מזג האוויר. בנוסף, אתרי טיולים רבים נסגרו. "ציבור הנהגים מתבקש לא להגיע לאזור החסימות או לחצות כבישים בהם יש מים", מסרה המשטרה. הצירים צפויים להיות סגורים עד מחר בשעות הבוקר

חילוץ תינוק משיטפון בנחל פארן בדרום, 10 באפריל 2023/תיעוד ברשתות על פי סעיף 27א'

אגף התנועה עדכן היום (רביעי) כי היציאות מאילת לכיוון צפון נחסמו, בעקבות השיטפונות הרבים באזור.

  • כביש 90 נחסם מצומת הערבה לצומת מנוחה בשני הכיוונים.
  • כביש 12 נחסם בכניסה והיציאה מהעיר הדרומית.
  • כביש 40 נחסם מצומת ציחור למצפה רמון בשני הכיוונים.
  • גשר צהלים בכביש 234 נסגר לתנועה בשני הכיוונים. המשטרה מכוונת את התנועה במקום.
נחל שחק זורם על כביש 90. צילום: הילה אלבז, תמונות גולשים
נחל שחק זורם על כביש 90/תמונות גולשים, צילום: הילה אלבז

"ציבור הנהגים מתבקש לגלות אחריות ולא להגיע לאזור החסימות ולא לנסות לחצות כבישים בהם יש מים או סחף על הדרך", נמסר מטעם אגף התנועה.

עוד אומרת המשטרה כי בשלב זה נערכות פעולות מאומצות לפינוי ופתיחת הצירים במטרה לסיים עד לשעות הבוקר המוקדמות. הודעה על פתיחת הציר תופץ מיד לכשיתאפשר לנוע בו בבטחה הצפי לפתיחת צירים הוא למחר בשעות הבוקר. במידה שבמהלך הלילה תתאפשר פתיחת צירים, אגף התנועה יפרסם הודעה.

נזקי שיטפון בכביש 40 11 באפריל 2023. שי ידאל אל פורת, אתר רשמי
נזקי השיטפון בכביש 40/אתר רשמי, שי ידאל אל פורת

בתוך כך, מחברת אגד נמסר כי בעקבות חסימות הכבישים, קווי השירות מאילת ואליה הופסקו. "השירות יחזור לפעול כסדרו לאחר שהמשטרה תודיע על פתיחת הצירים. אנחנו מתנצלים על אי הנוחות ומבקשים מהציבור להתעדכן באתר החברה ובאמצעי התקשורת".

ברשות הטבע והגנים הזהירו מגל נוסף של שיטפונות ועדכנו כי בעקבות מזג האוויר נסגרו אתרי טיולים מרמת הגולן עד אזור יטבתה. בין האתרים שנסגרו: מסלולי נחל אל על, קרן עין גב ונחל מיצר, חניון הלילה כוכב הירדן, המסלול בעין עבדת, כל מסלולי הגלישה במדבר יהודה ושמורת הטבע עין גדי סגורה למעט המפל הראשון בנחל דוד ובית הכנסת.

נזקי שיטפון בכביש 40 11 באפריל 2023. שי ידאל אל פורת, אתר רשמי
נזקי שיטפון בכביש 40. אתמול/אתר רשמי, שי ידאל אל פורת

במהלך היום הטמפרטורות יוסיפו לרדת במידה ניכרת ויהיה קר מהרגיל. בשעות הלילה הגשמים יימשכו לפרקים ועדיין יהיה חשש מפני הצפות במישור החוף ושיטפונות במדבר יהודה וים המלח. גם מחר מזג האוויר יוסיף להיות חורפי וירד גשם בצפון הארץ ובמרכזה. החל משעות הצהריים, הגשם ייחלש, אם כי מידות החום יישארו נמוכות מהממוצע לעונה.ביום שישי, מזג האוויר ישוב להיות בהיר עד מעונן חלקית, ותחול עלייה ניכרת בטמפרטורות, שעדיין יהיו נמוכות מהממוצע העונתי.

האזהרות הרבות מפני יציאה לאזורים שבהם קיים סיכון לשיטפון, מגיעות בעקבות שני הצעירים, האחים מעיין וסהר עשור, שנסחפו אל מותם בערבה. אתמול איתרו כוחות החילוץ את גופותיהם של השניים שנעדרו משלשום. כמה שעות קודם לכן אותרה נעדרת נוספת שהייתה עמם, שי דהאן, בת הזוג של מעיין, כשמצבה קל. במהלך אותו הלילה, נפתחו במשטרה יותר מ-100 אירועים שונים של אזרחים שנקלעו לשיטפונות בנחלי הדרום. עד אמצע הלילה חולצו 60 בני אדם באזור הנגב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully