וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: איראן העבירה נשק לסוריה במסווה של סיוע הומניטרי לטורקיה

עודכן לאחרונה: 12.4.2023 / 12:50

על פי רויטרס, לאחר רעידת האדמה באזור לפני חודשיים מאות טיסות תובלה נחתו בשדות התעופה בדמשק, חאלב ולטקיה בין היתר, המטוסים היו מלאים בציוד שיסייע למשטרו של אסד בהתגוננות מתקיפות מהאוויר. עוד דווח כי ישראל גילתה על המשלוחים, ופתחה במתקפה נגדם

תיעוד מתקיפה באזור חומס/תיעוד מתקיפה באזור חומס

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה היום (רביעי) כי איראן ניצלה את רעידת האדמה בטורקיה בפברואר האחרון, כדי להעביר נשק לסוריה במסווה של סיוע הומניטרי - כך לפי תשעה מקורות סורים, איראנים וישראלים. המקורות הוסיפו כי המטרה הייתה לחזק את משטרו של הנשיא בשאר אסד, ולסייע בהתמודדות מפני התקיפות שמיוחסות לישראל.

על פי הדיווח, אחרי רעידת האדמה לפני חודשיים, החלו לנחות בשדות התעופה בחאלב, דמשק ולטקיה מאות טיסות מאיראן ועליהן ציוד רב. המטוסים נשאו מכשירי קשר מתקדמים וחלקים לשיפור מערכי ההגנה האווירית של סוריה. לפי אחד המקורות, ישראל גילתה על המשלוחים, ופתחה בסדרת תקיפות כדי לפגוע בהם. באיראן הכחישו את הדיווח, בעוד ברשויות בסוריה כלל לא מסרו תגובה.

עשן מיתמר מאזור שהותקף, לפי הדיווחים בידי ישראל, באזור חומס, סוריה, 2 באפריל 2023. רשתות חברתיות, צילום מסך
תקיפה שמיוחסת לישראל בסוריה. לפני כשבועיים/צילום מסך, רשתות חברתיות

התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל הייתה לפני כשבוע, אז כלי תקשורת סוריים דיווחו על תקיפה אווירית באזור דמשק. זו הייתה תקיפה רביעית בתוך פחות משבוע שיוחסה לישראל. לפי הפרסומים בטלוויזיה הסורית הממלכתית ובסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, הדי פיצוצים נשמעו באזור הבירה כשלטענת הסורים - מערכות ההגנה האוויריות הצליחו ליירט את רוב הטילים ששיגרה ישראל.

במשרד ההגנה הסורי אישרו כי כתוצאה מהתקיפה שני בני אדם נהרגו וכמה נוספים נפצעו. בעיתון הסורי "אל-ווטן" ציינו כי התקיפה המיוחסת לישראל, כוונה לחלקה הדרום-מזרחי של דמשק ולנמל התעופה הבינלאומי בעיר. במקביל לתקיפה, תושבי רמת הגולן ואזור הכנרת דיווחו על הדי פיצוצים שנשמעו בקרבתם, ולאחר שבכמה כלי תקשורת ערביים נטען כי טיל הגנה אווירית סורי חדר לשטח ישראל ויורט בצפון הארץ. בצה"ל הבהירו כי אינם מכירים אירוע כזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully