וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט חזר לתפקיד, המשמר הלאומי יוכפף לאחד מגופי הביטחון: נאום נתניהו וההפגנות שאחריו

עודכן לאחרונה: 11.4.2023 / 5:49

הפגנות ספונטניות התקיימו אמש בתגובה להצהרת ראש הממשלה, בה האשים בין היתר את הממשלה הקודמת בהסלמה הנוכחית במצב הביטחוני. בין מוקדי המחאות: כרכור, זכרון יעקב, חיפה ותל אביב - שם המוחים חסמו את נתיבי איילון לזמן קצר

מפגינים חסמו את דרך בגין לדרום בתל אביב בעקבות נאום נתניהו/אורי סלע

אלפים הפגינו אתמול (שני) בכמה מוקדים ברחבי הארץ, בתגובה להצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו מאתמול, בה האשים בין היתר את "הקוראים לסרבנות" ואת הממשלה הקודמת - בהסלמה הנוכחית במצב הביטחוני.

יותר מאלף בני אדם הפגינו בתל אביב, תוך שהם חוסמים לתנועה את צומת קפלן ורחובות נוספים בעיר - ובהמשך חסמו גם את נתיבי איילון צפון. כעבור כמה דקות פונו המוחים מהנתיבים, והתנועה באיילון שבה לסדרה. בין מוקדי ההפגנות הנוספים: מרכז חורב בחיפה שם הפגינו מאות בני אדם, צומת כרכור, צומת זכרון יעקב ועוד.

בחיפה, עימותים חריגים התפתחו בין מפגינים לשוטרים, שהחלו לרשום דוחות למוחים, בין היתר על רעש שעשו במקום. לטענת מארגני המחאה בחיפה, המשטרה פעלה "לסתום פיות" ולא אפשרה שימוש במגפונים, תופים וזמבורות. בהפגנה בתל אביב, לפחות שלושה מפגינים נעצרו בעיר בחשד להפרת סדר, כך לפי טענת המשטרה.

מפגינים בחיפה נהדפים על ידי המשטרה, הערב

בווידאו: המשטרה מנסה לעצור את ההפגנה נגד המהפכה המשפטית בחיפה/לפי סעיף 27א'
הפגנה ספונטנית נגד המהפכה המשפטית בצומת עזריאלי ובנתיבי איילון במחלף השלום בתל אביב

10 באפריל 2023. רויטרס
"ממשיך להסית". הפגנה ספונטנית נגד המהפכה המשפטית בצומת עזריאלי, אתמול/רויטרס
מפגינים בצומת חורב בחיפה נגד המהפכה המשפטית

10 באפריל 2023. יואב איתיאל
בתגובה להצהרת נתניהו, מאות מפגינים התכנסו בצומת חורב בחיפה/יואב איתיאל

"המדינה שלנו נמצאת תחת מתקפת טרור - והיא לא התחילה עכשיו" טען ראש הממשלה בהצהרה שנשא אתמול, בצל המתיחות הביטחונית. "בחג הפסח הקודם, התרחשה פרובוקציה דומה בהר הבית. בשנה שעברה, תחת הממשלה הקודמת, מספר פיגועי הטרור הוכפל", אמר. בהמשך, חזר בו מפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. "היו בינינו מחלוקות, אפילו קשות, אבל החלטתי להשאיר אותן מאחורינו", אמר.

עוד המשיך וטען כי הממשלה בראשותו "תשיב את הביטחון, תשקם את ההרתעה ותתקן את הנזקים שירשנו", תוך שהוא מאזכר בשנית את הממשלה הקודמת.

בנוסף, ראש הממשלה התייחס למשמר הלאומי שהבטיח לשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. "השר בן גביר צדק ברצון שלו להקים את המשמר הלאומי, זו לא תהיה מיליציה של אף אחד אלא גוף ביטחוני מסודר ומקצועי שיהיה כפוף לאחד מגופי הביטחון", טען.

בהתייחסו למהפכה המשפטית, אמר נתניהו: "קיבלנו מנדט ברור לבצע תיקונים במערכת המשפט, בעיקר להחזיר את האיזון הראוי בין הרשויות. רוב הציבור מבין היום שיש צורך בתיקונים במערכת המשפט, על סמך הסכמה זו צריך לנסות להגיע להסכמה רחבה".

הפגנה ספונטנית נגד המהפכה המשפטית בצומת עזריאלי ובנתיבי איילון במחלף השלום בתל אביב

10 באפריל 2023. רויטרס
מפגינים נגד המהפכה המשפטית, הערב/רויטרס

בשבועות האחרונים, נתניהו דרש משר הביטחון להתנצל על ההצהרה שנשא נגד המהפכה המשפטית שהובילה לפיטוריו. גלנט סירב להתנצל על תוכן ומהות הדברים, והיה מוכן להתנצל רק על עיתוי הצהרתו - אותה נשא כשנתניהו היה בחו"ל. בהמשך, העלה נתניהו דרישה לפיה גלנט יתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, כתנאי להישארותו במשרד הביטחון - דרישה שנדחתה גם היא על ידי השר.

בשבוע שעבר, הודיע נתניהו שהוא משהה את פיטוריו של גלנט. זאת, על רקע ההתחממות הביטחונית, ומבלי שאמר בכמה זמן מדובר. לבסוף, הודיע היום שישאיר אותו בתפקיד - ללא התנצלות וללא התפטרות, כפי שדרש בשבועות האחרונים.

הפגנה ספונטנית נגד המהפכה המשפטית בצומת עזריאלי ובנתיבי איילון במחלף השלום בתל אביב

10 באפריל 2023. רויטרס
מפגינים נגד המהפכה המשפטית, הערב/רויטרס
מפגינים בצומת עזריאלי בתל אביב בעקבות נאום ראש הממשלה בנימין נתניהו, 10 באפריל 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפגינים נגד המהפכה המשפטית, הערב/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בתום ההצהרה, רבים מחברי האופוזיציה הגיבו לדברים שנשא. "בשעה שדם אחינו ואחיותינו נשפך ברחובות, ראש הממשלה מאבד שליטה אל מול פני האומה", הגיב ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד. "במקום להאשים אחרים, הגיע הזמן שהוא ושריו ייקחו סוף סוף אחריות". עוד הוסיף כי "ביטול פיטוריו החפוזים והשערורייתיים של שר הבטחון גלנט הוא צעד נכון ואני מברך עליו, עכשיו תפסיקו כבר להתלונן ולכו לעבוד".

גם יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב להצהרה, וטען כי "בבכיינות לא בונים מנהיגות". יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן טען כי ההצהרה "מוכיחה שהאיש לא כשיר למלא את תפקידו, ולא אחראי למעשיו", וחבר הכנסת גדעון סער צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "תמיד מסית ומסיט, מאשים אחרים ומגלגל אחריות. לא מסוגל לאחד את העם - גם בזמן משבר. עם כל זה, מסך עשן להתקפלות בעניין פיטורי גלנט נאמר ברוח הפסח: דיינו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully