וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 שרים השתתפו במצעד לאביתר תחת אבטחה כבדה; הצועדים צעקו לבן גביר: "לך הביתה"

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 18:05

בין המשתתפים בצעדה המאובטחת היו השרים סמוטריץ' ובן גביר, וכן חברי כנסת מהליכוד, מש"ס והציונות הדתית. במהלך המצעד מחו חלק מהצועדים נגד השר לביטחון לאומי בעקבות ההסלמה הביטחונית: "באת לעשות עלינו סיבוב, אנחנו מפחדים לנסוע בכבישים"

צעקות לעבר השר איתמר בן גביר בצעדת אביתר: לך הביתה באת לעשות עלינו סיבוב/לפי סעיף 27א

15 אלף בני אדם, בהם שרים וחברי כנסת, השתתפו היום (שני) בצעדה למאחז הבלתי-חוקי אביתר, שהתקיים תחת אבטחה כבדה ובצל גל הטרור. בין השרים שהגיעו היו השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ', שהבטיחו כי המאחז יוסדר "בקרוב". לצדם נכחו חברי כנסת מהליכוד, מהציונות הדתית ומש"ס.

"חזרנו הביתה", אמר בן גביר בפתיחת דבריו. "יש אנשים מתוכנו שמנתחים את המציאות לא נכון. שמרגישים שלקחנו להם את המדינה. התפקיד שלנו לחבר אותם אבל אנחנו לא ממצמצים. חוזרים הביתה ולהר הבית". הוא הוסיף כי "התגובה לטרור זה גם ליישב אבל גם לחתור למגע ולהעביר שמוות למחבלים. שדם יהודי לא הפקר. נעשה הכל בשביל הדבר הזה".

"אביתר בקרוב תוסדר כפי שהתחייבו בממשלה קודמת. וכמו אביתר יוסדרו ישובים קיימים ויוקמו ישובים חדשים מכיוון שזו ארצנו ואין בלתה", אמר סמוטריץ' באירוע במקום.

במהלך המצעד מחו מספר צועדים נגד בן גביר וקראו לעברו: "לך הביתה". הם מחו על המצב הביטחוני ואמרו כי הם "מפחדים לנסוע בכבישים". "באת לעשות עלינו סיבוב", האשימו.

צעדה לחיזוק ההתיישבות מצומת תפוח לאביתר. 10 באפריל 2023. ללא, מערכת וואלה!
הצעדה למאחז, היום/מערכת וואלה!, ללא

הצעדה אובטחה על ידי גדוד לוחמים שנפרס באזור כדי להגן על התנחלויות וכבישים בצל ההסלמה האחרונה, בעוד שהמצוד אחר מבצעי הפיגוע הקטלני בבקעה נמשך. בשל הצעדה, הכביש בין צומת תפוח למגדלים נחסם לתנועת כלי רכב החל משעה 10:45 עד השעה 20:00.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר כי הוא "מברך את שרי הממשלה וחברי הכנסת שבימים אלו מול גל הטרור, בוחרים להגיע לשומרון ולקרוא ליישב את אביתר. זו התשובה הציונית הנכונה לטרור אני קורא לציבור להגיע דווקא עכשיו, להרים את הרוח ולצעוד חזרה לאביתר".

עוד בוואלה!

לקראת ההפגנה באביתר: ח"כ סוכות הקים לשכה במאחז - ופונה זמן קצר לאחר מכן

לכתבה המלאה
צעדה לחיזוק ההתיישבות מצומת תפוח לאביתר. 10 באפריל 2023. ללא, מערכת וואלה!
הבימה מאחז אביתר, היום/מערכת וואלה!, ללא

המאחז אביתר פונה ב-2021 במסגרת הסכם בין המדינה למתנחלים, אך מאות מהם שבו למקום אחרי פיגוע הירי בחווארה בסוף פברואר. הם פונו על ידי כוחות הביטחון חרף מחאת חלק מהשרים.

במהלך הבוקר, ישתלבו עשרות לוחמי חטיבת קומנדו בפיקודו של אלוף-משנה מני ליברטי בפעילות האבטחה השוטפת של המשטרה בעקבות גל הטרור. גורם צבאי מסר כי ההחלטה על תגבור הגיעה בעקבות פנייה של המשטרה וקיבלה את אישור שר הביטחון יואב גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully