וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת ההפגנה באביתר: ח"כ סוכות הקים לשכה במאחז - ופונה זמן קצר לאחר מכן

עודכן לאחרונה: 2.3.2023 / 11:47

לפני שפונה מסר הח"כ כי הגיע למקום כדי "לעקוב מקרוב" אחר מימוש ההסכם הקואליציוני שנחתם עם מפלגתו לפיו המאחז יוכשר. הוא פונה מהמקום על ידי כוחות הביטחון. במאחז צפויה להיערך הפגנת תמיכה בשעות אחר הצהריים

צבי סוכות הקים לשכה בישוב אביתר. 2 במרץ 2023/ללא

ח"כ צבי סוכות מהציונות הדתית הקים הבוקר (חמישי) לשכה במאחז אביתר שבשומרון. זמן קצר לאחר מכן פונה מהמקום. סוכות הגיע למאחז שעות לפני הפגנת תמיכה המתוכננת במקום בשעות הצהריים. לפני שפונה מסר הח"כ כי הגיע לשם "כדי לעקוב מקרוב" אחר מימוש ההסכם הקואליציוני לפיו היישוב יוכשר.

"עם הקמת הממשלה הנוכחית נקבע בהסכמים הקואליציוניים שהממשלה תקדם לאלתר את מתווה אביתר שמכשיר את היישוב, אך הסדרת הישוב עדיין לא הושלמה", מסר סוכות. הוא הוסיף, "הגיע הזמן לחזור לאביתר. בנוסף לצעדים הביטחוניים מול הטרור זהו המענה ההתיישבותי ההולם ביותר לאלה המנסים לערער את אחיזתנו בארץ ישראל בכלל ובאדמת השומרון בפרט".

אביתר, 27 בפברואר 2023. אבי רוקח
המאחז אביתר בתחילת השבוע/אבי רוקח

בתחילת השבוע הגיעו מאות מתנחלים לגבעת אביתר בצל העימותים בכפר חווארה הסמוך. המתנחלים הפגינו במקום ופונו לאחר מכן על ידי כוחות מג"ב.

לפני כשנה העביר היועמ"ש לשעבר, אביחי מנדלבליט, חוות דעת משפטית שמכשירה את מתווה אביתר, עליו סיכמה הממשלה הקודמת עם המתנחלים במאחז בתמורה לפינויו מרצון. חוות הדעת התירה לשר הביטחון דאז, בני גנץ, להתחיל בהליך הכרזה על אזור אביתר כאדמות מדינה ולקדם הקמת התנחלות חדשה במקום תוך שימוש בצו תכנוני מיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully