וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון אירלנד: המשטרה סיכלה פיגוע טרור לקראת ביקור הנשיא ביידן

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 12:49

המשטרה בצפון אירלנד סיכלה מזימה לפיגוע טרור של חברים בצבא האירי הרפובליקני החדש (New IRA), לקראת ביקורו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן השבוע לציון 25 שנה להסכם יום שישי הטוב, שהביא לקץ האלימות רבת העשורים ומלחמת האזרחים שנודעה בכינוי "הצרות".

חברים ב- New IRA, ארגון פרה-מיליטרי שהתנתק מה-IRA, "חיפשו חלקים להרכבת פצצה" בעיר דרי, אמר מקור במשטרה ל"בלפסט טלגרף". "הסברה היא שה- New IRA תכנן מתקפה כלשהי במהלך ביקור ביידן, בדומה למתקפת מרגמות נגד שוטרים בעיר סטרביין בנובמבר", הוסיף המקור.

הרשויות בצפון אירלנד הזהירו כי מתנגדים פוליטיים עשויים לתכנן פעולות אלימות כדי לשבש את הביקור של ביידן. סוכנות הביון הבריטית 5MI העלתה את רמת הכוננות לפיגוע טרור בצפון אירלנד מ"משמעותית" ל"חמורה" בחודש שעבר, לאחר שבשנה שעברה היא הורדה ל"משמעותית".

"ב-25 השנים האחרונות, צפון אילנד נהפכה לחברה שוחרת שלום. הסכם בלפסט, או יום שישי הטוב, משקף עד כמה השלווה והפוליטיקה הדמוקרטית שיפרו את החברה. עם זאת, חלק קטן מהאנשים נותר נחוש בדעתו לגרום נזק לקהילות שלנו באמצעות אלימות שמונעת מאינטרסים פוליטיים", אמר כריס היטון-האריס, שר החוץ של צפון אירלנד בחודש שעבר.

"בחודשים האחרונים זיהינו רמה מוגברת של פעילות שקשורה לטרור בצפון אירלנד, שטירגטה שוטרים שמשרתים את הקהילות ומציבה בסכנה חיי ילדים ואזרחים אחרים", הוא אמר.

בלפסט, צפון אירלנד, פוסטר לזכר בובי סנדס, שמת בשביתת רעב. GettyImages
שלט לזכר שובת הרעב בובי סנדס, בלפסט/GettyImages
20 שנה להסכם יום שישי הטוב, אפריל 2022, בלפסט. GettyImages
20 שנה להסכם יום שישי הטוב/GettyImages

סגן מפקד המשטרה בובי סינגלטון אמר השבוע לכתבים כי לרשויות יש "מודיעין קהילתי מבוסס" לגבי מתקפות שמתוכננות בעיר דרי, שבה סוכל פיגוע הטרור, על פי ה-BBC.

ה- New IRA בצפון אירלנד, שחבריו רוצים לעזוב את הממלכה המאוחדת ולהצטרף לרפובליקה של אירלנד, נטל אחריות על ירי בשוטר ותיק שלא היה במשמרת לפני חודשיים.

ביידן, שמוצאו אירי, יגיע מחר לבלפסט לביקור בן יומיים לציון החתימה על הסכם יום שישי הטוב ו"להדגיש את המוכנות של ארצות הברית לתמוך בפוטנציאל הכלכלי הגדול של צפון אירלנד", אמר הבית הלבן. לאחר מכן ביידן יבקר בדרום אירלנד, בין השאר בבירה דבלין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully