וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי תובע את בריטניה בשל חוק חדש לגבי צפון אירלנד

עודכן לאחרונה: 15.6.2022 / 16:24

לונדון הציעה לבטל כמה בדיקות על סחורות שנשלחות מבריטניה לצפון אירלנד ולאתגר את התפקיד של בית המשפט האירופי לצדק (ECJ) כבורר בסכסוכי סחר, כפי שנקבע בהסכם הברקזיט בין בריטניה לאיחוד

הנציבות האירופית פתחה בשני הליכים משפטיים נגד בריטניה היום (רביעי) לאחר שלונדון פירסמה את תוכניתה לעקוף חוקים שנקבעו לאחר הברקזיט בנוגע לסחר עם צפון אירלנד (הפרוטוקול של צפון אירלנד), וחידשה הליך שהוקפא בעבר. התוצאה עלולה להיות הטלת קנסות על בריטניה.

לונדון הציעה לבטל כמה בדיקות על סחורות שנשלחות מבריטניה לצפון אירלנד ולאתגר את התפקיד של בית המשפט האירופי לצדק (ECJ) כבורר בסכסוכי סחר, כפי שנקבע בהסכם הברקזיט בין בריטניה לאיחוד. סגן נשיא הנציבות האירופית, מארוס ספקוביץ', הנושא ונותן מטעם האיחוד בענייני הברקזיט, אמר כי אין הצדקה לשינוי חד צדדי של הסכם בינלאומי. לדבריו, התנהלות זאת מעיבה על היחסים בתקופה שבה שיתוף הפעולה הבינלאומי חשוב עוד יותר לאור המלחמה באוקראינה.

מפגינים מוחים נגד הפרוטוקול של צפון אירלנד בהסכם הברקזיט בעיירה פורטדאון, צפון אירלנד, 5 ביוני 2021. רויטרס
הפגנות נגד הפרוטוקול של צפון אירלנד/רויטרס

דובר של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון אמר כי הממשלה הבריטית מאוכזבת מהצעדים המשפטיים של האיחוד. "הגישה של האיחוד, שאינה שונה מאשר בעבר, תגדיל את הנטל על העסקים והאזרחים ותסיג אותנו אחורה", הוא אמר.

צפון אירלנד שייכת עדיין לשוק הסחורות של האיחוד האירופי, כלומר, היבוא משאר בריטניה אליה נתון לבדיקות מכס וכדומה. ההסדר הזה נקבע כדי למנוע הקמה של גבול בין צפון אירלנד לרפובליקה של אירלנד, מדרום, החברה באיחוד האירופי. הגבול בוטל לאחר הסכם השלום יום שישי הטוב מ-1998.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully