וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקרית טראגית": ה-IRA לקח אחריות על רצח העיתונאית בצפון אירלנד

חברי הארגון המחתרתי פרסמו הצהרה בה נכתב כי ליירה מקי נהרגה כתוצאה מירי של מתנדבים שפעלו נגד כוחות בריטיים בעיר דרי. שעות לפני מותה הספיקה לצייץ בטוויטר כי "טירוף מוחלט" שורר באזור. המשטרה עצרה אשה בת 57 בחשד למעורבות ברצח

העיתונאית ליירה מקי שנהרגה מירי תועה בעימותים בעיר דרי שבצפון אירלנד. רויטרס
"מתנצלים בפני משפחתה וחבריה". ליירה מקי/רויטרס

משטרת צפון אירלנד הודיעה היום (שלישי) כי עצרה אישה בת 57, בחשד למעורבות ברצח העיתונאית ליירה מקי. זאת, לאחר שארגון ה-IRA החדש לקח הלילה אחריות על הירי בעיר דרי בצפון אירלנד שגרם למותה של העיתונאית ביום חמישי האחרון - כפי שדווח ברשת "סקיי ניוז". בהצהרה מטעם הארגון נכתב כי "מקי נהרגה באופן טראגי בזמן שעמדה לצד כוחות האויב. אנו מביעים את תנחומינו ומתנצלים בפני משפחתה וחבריה".

עוד נכתב בהצהרה כי "בערב יום חמישי בעקבות פלישה גדולה של כוחות בריטים לשכונת קריגן שעוררו מהומות, ה-IRA קרא למתנדביו להתערב. הנחינו את המתנדבים כי בעת לחימה עם האויב בעתיד עליהם לפעול בזהירות כמיטב יכולתם ולעשות שימוש באמצעים שיעזרו לנו להבטיח זאת".

העימותים בעיר החלו כששוטרים שסחבו ציוד למבצע חיפוש, איימו להפריע לבדלנים לפני חגיגות העצמאות של אירלנד. המשטרה המקומית אמרה כי לפחות 50 פצצות דלק נזרקו במהלך המהומות ושתי מכוניות הוצתו.

לקריאה נוספת בנושא
"מתקפה על השלום": צפון אירלנד חוששת מחזרה לאלימות אחרי רצח העיתונאית
טרור בצפון אירלנד: עיתונאית נרצחה מירי של פעילי מחתרת סוררת

שוטרים בזירת הרצח של העיתונאית ליירה מקי, דרי, צפון אירלנד, 19 באפריל 2019. רויטרס
שוטרים בזירת הרצח בעיר דרי/רויטרס

מקי, עיתונאית עטורת שבחים בת 29, נקלעה למקום במסגרת כתיבת ספר על אודות היעלמותם של צעירים במהלך העשורים של "הצרות", כפי שמכונה הסכסוך שהסתיים בהסכם יום השישי הטוב ב-1998. כמה שעות לפני מותה היא צייצה בחשבון הטוויטר שלה על "טירוף מוחלט" באזור.

ה-IRA החדש הוא אחד משורה של ארגונים קטנים המתנגדים להסכם השלום שסיים שלושה עשורים של סכסוך במחוז הבריטי. הם אחראים לכמה תקיפות בשנים האחרונות. כ-3,600 אנשים נהרגו בסכסוך בין תומכי האיחוד הפרוטסטנטים לבין הלאומנים הקתולים.

(עדכון ראשון: 04:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully