וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע המצוד: צה"ל פעל בכמה נקודות באזור שכם

עודכן לאחרונה: 10.4.2023 / 7:04

ברקע המצוד אחר המחבלים מהפיגוע בבקעת הירדן, כוחות צה"ל פעלו הבוקר בכמה נקודות באזור שכם, שם זוהה אמש רכב המחבלים שביצעו את הפיגוע ורצחו את מאיה ורינה בנות ה-16 וה-20. לפי הערכת גורמים במערכת הביטחון, המחבלים מקבלים סיוע מסייענים בבריחה ובמקום המסתור

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט בהצהרה סמוך לזירת הפיגוע בבקעת הירדן, 7 באפריל 2023/אלעד מלכה

ברקע המשך מאמצי החיפוש אחר המחבלים שביצעו את הפיגוע בבקעת הירדן ביום שישי האחרון, צה"ל פעל הבוקר (שני) ברחבי יהודה ושומרון. הפרות סדר אלימות פרצו מול פעילות הכוחות במחנה הפליטים אל עין שסמוך לשכם ובבית אומר שליד חברון. כוח נוסף של צה"ל פועל בחלקה הצפוני של העיר שכם.

אתמול, אישרו גורמי צבא דיווחים ברשתות הפלסטיניות לפיהם כוחות הביטחון הפלסטיניים איתרו בשכם את הרכב שבו נסעו המחבלים שביצעו את הפיגוע בשישי. בפיגוע נרצחו האחיות רינה ומאיה די בנות ה-16 ו-20, ואימן נפצעה אנושות. לפי הדיווח הרכב הוחרם על ידי הכוחות הפלסטיניים. במערכת הביטחון בדקו את הדיווח על מנת לדלות פרטים שיסייעו במצוד אחר המחבלים. במקביל, נבדק חשד שחוליית המחבלים נמלטה לצפון השומרון והמצוד הורחב לאזורים נוספים ביהודה ושומרון.

לפי הערכת גורמים ביטחוניים, המחבלים מקבלים סיוע מסייענים בבריחה ובמקום המסתור. גורם ביטחוני אמר כי "המחבלים לא יכולים להסתתר ולהיעלם בלי קבלת סיוע. זה עניין של זמן עד שנניח עליהם את הידיים. צה"ל ושב"כ מפעילים מאמצים של 24/7 כדי לסגור מעגל. הם בסוף יעשו טעות ואנחנו נגלה אותה".

לצד המצוד, שר הביטחון יואב גלנט סייר אתמול בצפון השומרון יחד עם מפקדים בגזרה וקיבל סקירה על הפעילות באזור והמצוד אחר המחבלים. "אם יש מישהו מהמחבלים שחושב שבתקופת החגים הוא יחמוק מידו הארוכה של צה"ל, הוא טועה", אמר. "כל מי שיבצע, ולו את הפעולה הקטנה ביותר ,אנחנו נבוא איתו חשבון ונביא אותו לדין".

הרב היורה | לוחית הרישוי של הרכב היורה בפיגוע בבקעת הירדן. טוויטר, אתר רשמי
הרכב מהפיגוע שאותר בשכם, תיעוד מהרשתות הפלסטיניות/אתר רשמי, טוויטר
מאיה ואחותה רינה די, נרצחו בפיגוע בצומת חמרה, בקעת הירדן. באדיבות המשפחה
שתי האחיות שנרצחו, מאיה ורינה/באדיבות המשפחה

גורם צבאי מסר כי הכוחות קרובים ללכוד את המחבלים. בנוסף אמר כי "יש לא מעט יחידות מיוחדות שנמצאות בכוננות גבוהה למצב שיידרשו לבצע פשיטה או מרדף". צה"ל ממשיך להפעיל מחסומים סביב יריחו ובאזור החטיבה המרחבית בנימין, ומבצע בידוקים אקראיים בכלי רכב במסגרת החיפושים אחר המחבלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully