וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקינה פאסו: 44 בני אדם נרצחו בשתי מתקפות

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 13:46

בורקינה פאסו ושכנותיה סובלות מהתקוממות גי'האדיסטית מאז 2013. אלפי אנשים נרצחו במהלך המשבר ויותר משני מיליון נעקרו מבתיהם. האלימות הובילה גם לאי יציבות פוליטית במדינה

44 בני אדם נרצחו בצפון בורקינה פאסו בשתי מתקפות קטלניות ביום חמישי, דיווחו היום (ראשון) גורמים בכירים.

המתקפה הכפולה קרתה בכפרים קוראקו וטונדובי ליד הגבול עם ניז'ר. שום ארגון לא נטל אחריות, אך אלימות ג'יהאדיסטית היא נפוצה באזור וגורמים רשמיים מאשימים "קבוצות טרור חמושות" במתקפות. קבוצות חמושות שמקושרות לאל קאעדה ולמדינה האיסלמית, ISIS, פועלות באזור כבר שנים.

סגן מושל אזור סאהל, רודולפ סורגו, אמר כי התוקפים שביצעו את "המתקפה הברברית ונוראית" הזאת "נוטרלו". תושב המקום אמר לסוכנות הידיעות AFP כי "מספר גדול של טרוריסטים הפרצו לכפר", וכי הוא שמע יריות במשך כל הלילה. "בבוקר יום שישי ראינו שיש כמה עשרות הרוגים", הוא הוסיף. על פי AFP, המתקפות היו נקמה על לינץ' שבוצע בשני גי'האדיסטים שניסו לגנוב בקר כמה ימים קודם לכן.

בית חולים בבירת בורקינה פאסו. רויטרס
בית חולים בבירה/רויטרס
עגלה נטושה ליד מפקדת הצבא בואגאדוגו בירת בורקינה פאסו בפיגוע ב-2 במרץ 2018. רויטרס
פיגוע בבירת בורקינה פאסו, 2018/רויטרס
הרוגים בפיגוע במסעדה בבורקינה פאסו 14.8.17. רויטרס
הרוגים בפיגוע במסעדה בבורקינה פאסו, 2017/רויטרס

בורקינה פאסו ושכנותיה סובלות מהתקוממות גי'האדיסטית מאז 2013. אלפי אנשים נרצחו במהלך המשבר ויותר משני מיליון נעקרו מבתיהם. האלימות הובילה גם לאי יציבות פוליטית במדינה. הצבא בהובלת הקצין פול-אנרי דמיבה השתלט על המדינה בינואר והבטיח להביא קץ לאלימות.

אך לאור הכישלון לעשות זאת, הוא הודח מתפקידו בהפיכה שנייה שהוביל קצין בכיר בשם איברהים טראורה בספטמבר. הוא הבטיח לכבוש מחדש שטחים שהג'יהאדיסטים השתלטו עליהם ולערוך בחירות דמוקרטיות ביולי 2024. הוא גם ביקש מהחיילים הצרפתים שמוצבים במדינה לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully