וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקינה פאסו: 180 גופות נמצאו בקברי אחים בצפון המדינה

8.7.2020 / 22:06

דוח של משמר זכויות האדם קובע כי כוחות הממשל ככל הנראה אחראים לטבח בעיירה דגי'בו. שר ההגנה הבטיח לחקור, אך אמר כי ייתכן שהיו אלו ארגוני הג'יהאד באזור שגונבים מדי צבא. המדינה קרועה בסכסוך מאז 2017, ומיליון איש נעקרו מבתיהם

עריכה: אסף דרורי

לפחות 180 גופות נמצאו בקברי אחים בעיירה בצפון בורקינה פאסו - כך עולה מדוח של ארגון משמר זכויות האדם שפורסם היום (רביעי), ולפיו מעשי ההרג בוצעו ככל הנראה בידי כוחות הממשל.
"הראיות הקיימות מצביעות על כך שכוחות הממשל היו מעורבים בהוצאות המוניות להורג ללא משפט", אמרו בארגון, וקראו לממשלה להעמיד לדין את האחראים.

הממשלה אמרה בתגובה כי היא תחקור את הטענות, אך שר ההגנה מומינה שריף סיי אמר כי ייתכן שארגוני ג'יהאד הפועלים באזור אחראים למעשי הטבח בעיירה דג'יבו. "קשה לאזרחים להבחין בין קבוצות הטרור החמושות לבין כוחות ההגנה והביטחון", אמר השר, שהוסיף כי הטרוריסטים משתמשים במדי צבא וציוד לוגיסטי גנובים.

בורקינה פאסו נאבקת בקבוצות הקשורות לאל-קאעדה ולדאעש מאז 2017. מאות אזרחים נהרגו וכמעט מיליון נעקרו בעקבות הסכסוך, שמשפיע גם על המדינות השכנות ניז'ר ומאלי. למרות ההבטחות קודמות לחקור ולהעמיד לדין את מי שיפר זכויות אדם, ארגונים למען זכויות אדם אומרים שהממשלה עשתה מעט בנושא.

בשל הדאגה מהדיווחים הגוברים על הפרות זכויות אדם בידי חיילים, מנהיגים מאירופה וממדינת האזור הזהירו במהלך פסגה ביטחונית ב-30 ביוני כי כל חייל שלהם שיימצא אשם בהפרות זכויות אדם ייענש בחומרה.

עקורים בעקבות הקונפליקט בבורקינה פאסו, 9 בדצמבר 2019.. AP
הלחימה משפיעה גם על המדינות השכנות. עקורים בבורקינה פאסו/AP

על פי הדוח, הטבח בדג'יבו התרחש ככל הנראה בין נובמבר אשתקד ליוני. תושבים שראו את הגופות אמרו לארגון כי כל ההרוגים היו גברים. הגופות הושארו בקבוצות לאורך כבישים גדולים, תחת גשרים, ובשדות ובמגרשים ריקים סביב העיירה.

"הרשויות בבורקינה פאסו צריכות לחשוף בדחיפות מי הפך את ג'יבו ל'שדה קטל'", אמרה קורין דופקה, מנהלת תחום הסאהל בארגון משמר זכויות האדם.

מנהיג הקהילה המקומית אמר לארגון כי "רבים מההרוגים היו מכוסים בעיניהם, ידיהם היו קשורות והם נורו בראשם".

רבים מאלו שהתראיינו לארגון זכויות האדם סיפרו שהם חוששים להיהרג בידי כוחות הממשל, כמו גם על ידי ארגוני הטרור.

"בלילה, כל כך הרבה פעמים שמעתי קולות של כלי רכב ואז, בם, בם, בם, ולמחרת בבוקר היינו רואים או שומעים על גופות שנמצאו כאן או במקום אחר", סיפר חקלאי מקומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully