וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורקינה פאסו: 24 הרוגים במתקפה על כנסייה

17.2.2020 / 13:47

חמושים תקפו נוצרים, וגם מוסלמים, בפיגוע קטלני נוסף במדינה המערב-אפריקנית. שלושה נחטפו ואולצו להעמיס את הדברים שנבזזו מהמקום

עריכה: אסף דרורי

חמושים הרגו 24 בני אדם, כולל כומר, וחטפו שלושה אחרים במתקפה בבורקינה פאסו - כך אמר היום (שני) גורם ממשל רשמי. המדינה שבמערב-אפריקה התדרדרה לכאוס בשנים האחרונות, ולפי קבוצה העוקבת אחרי סכסוכים בעולם יותר מ-1,300 אזרחים נהרגו במדינה בשנה שעברה, פי שבעה יותר בהשוואה לשנה שקדמה לה. 760 אלף איש נעקרו מבתיהם כחלק מהמשבר ההומניטרי הקשה שנוצר בשל האלימות.

ראש קהילת בונדורה, סיהאנרי אוסנגולה בריגדי, אמר כי המתקפה קרתה אתמול בעיירה פאנסי שבמחוז יאגה. כ-20 חמושים הפרידו את הגברים מהנשים בסמוך לכנסייה פרוטסטנית, ולפחות עשרה בני אדם נוספים נפצעו. הם בזזו נפט ואורז מהחנויות ואילצו את שלושת הצערים שחטפו לעזור להם להעמיס את הסחורה הגנובה על אופנועיהם. "זה כואב לי לראות אותם", אמר אחרי שביקר חלק מהפצועים בבית חולים בעיר דורי, המרוחקת 180 ק"מ ממקום המתקפה.

בית חולים בבירת בורקינה פאסו. רויטרס
בבית חולים בבירת בורקינה פאסו שטיפל בפצועי פיגוע/רויטרס

גורם ביטחוני בדורי, שדיבר בעילום שם משום שאינו מורשה לשוחח עם התקשורת, אמר כי נוצרים ומוסלמים נהרגו במתקפה, בטרם הוצתה הכנסייה. האירוע מצטרף להרג של כומר לשעבר במחוז בשבוע שעבר, ולחטיפה של כומר אחר בידי חמושים.

קורין דופקה, מנהלת מערב אפריקה בארגון משמר זכויות האדם, אמרה כי האלימות נגד אזרחים, בהם נוצרים, נמצאת ב"עלייה מדאיגה" במדינה השלווה לשעבר. "התוקפים משתמשים בקשריהם של הקורבנות לממשלה או באמונה שלהם כדי להצדיק את ההרג שלהם, ולעתים אחרים נראים כמו מעשי נקמה על הרג בידי כוחות הביטחון של הממשלה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully