וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסיון להתקרב לארה"ב, סודאן תפצה משפחות קורבנות מהפיגוע במשחתת קול

13.2.2020 / 13:33

כחלק ממאמצי המדינה להסיר את שמה מרשימת הטרור, חתם השלטון הזמני על הסדר עם קרובי משפחות ההרוגים מהמתקפה בשנת 2000. 17 אמריקנים נהרגו ועוד עשרות נפצעו בפיגוע שעליו קיבל אל-קאעדה אחריות, וסודאן הואשמה בזמנו בתמיכה בו. סכום הפיצויים לא נחשף

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

ממשלת המעבר של סודאן אמרה היום (חמישי) כי היא הגיעה להסדר עם משפחות קורבנות הפיגוע נגד משחתת קול האמריקנית בתימן בשנת 2000. זאת כחלק ממאמצי המדינה להסיר את שמה מרשימת הטרור האמריקנית ולשפר את היחסים שלה עם המערב.

בזמן הפיגוע ב-12 באוקטובר 2000 לחופי נמל עדן שבתימן, שבו נהרגו 17 חיילים אמריקנים ויותר מ-30 נוספים אחרים נפצעו, הואשמה סודאן במתן תמיכה לאל-קאעדה, שקיבל אחריות לפיגוע. כיום, השלטון הזמני של סודאן נואש להסיר את הסנקציות מעל המדינה, שהושתו עליה כחלק מהיותה ברשימת המדינות הנותנות חסות לטרור של ארצות הברית.

משרד המשפטים בסודאן הודיע כי ההסדר נחתם עם משפחות הקורבנות ביום שישי האחרון, אולם לא נמסרו פרטים נוספים על ההסכם. וושינגטון טרם הגיבה להודעה. עם זאת, הממשלה הבהירה כי היא אינה מקבלת אחריות על המתקפה.

USS Cole -
7 בפברואר 2020. AP
סודאן הואשמה בתמיכה באל-קאעדה. משחתת קול/AP

שר ההסברה ודובר ממשלת המעבר של סודאן, פייסל סאלח, אמר לסוכנות הידיעות אי-פי כי שר המשפטים נסר א-דין עבד אל-בארי נסע בשבוע שעבר לוושינגטון כדי לחתום על העסקה שכוללת פיצויים גם למשפחות הפצועים וגם למשפחות הרוגים. הוא אמר כי לא ניתן לחשוף את המספרים משום שהממשלה עדיין נמצאת בעיצומו של משא ומתן להסדר דומה עם משפחות קורבנות הפיגועים בשגרירויות ארצות הברית בבקניה ובטנזניה ב-1998. הוא אמר כי הצד האמריקני יכול לחשוף את הפרטים, אם יבחר בכך.

לדברי סלאח, הממשל האמריקני דורש גם שינוי מבני בשירותי הביטחון של המדינה כדי שתוסר מרשימת הטרור, משום שהוא סבור שהתמיכה בפעילות זו מגיעה משורותיו.

בין הצעדים הנוספים שעשתה חרטום בשבועות האחרונים כדי לרצות את ארצות הברית היו הסכמתה להסגיר לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג את המעורבים ברצח העם בדארפור, בהם הרודן לשעבר עומר אל-בשיר; והפגישה החשאית בין מנהיג המדינה דה-פקטו, הגנרל עבד אל-פתאח אל-בורהאן, עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully