וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: אוסף המזכרות הנאציות של התורם הרפובליקני וחברו של שופט ביהמ"ש עליון, נחשף

עודכן לאחרונה: 9.4.2023 / 10:58

הרלן קרואו, שנתן לשופט קלארנס תומאס חופשות יוקרה, טיסות במטוסים פרטיים ושיט ביאכטות בשווי מיליוני דולר במשך 25 שנה, מחזיק אוסף פרטי בביתו בטקסס, שכולל פסלים של היטלר, מוסוליני וסטאלין, עותק חתום של "מיין קאמפף" ומזכרות רבות של המפלגה הנאצית

הרלן קרואו, התורם המיליארדר הרפובליקני שהעניק מתנות לשופט בית המשפט העליון האמריקני קלארנס תומאס במשך 25 שנים, שעליהן לא דיווח השופט כנדרש בחוקי האתיקה, אוסף מזכרות של היטלר, מוסוליני וסטאלין, כך דיווח אתר ה"וושינגטוניאן" הלילה (שבת).

ביום חמישי חשף אתר "פרופבליקה" כי תומאס, השופט הוותיק ביותר בבית המשפט העליון שמונה על ידי הנשיא ג'ורג' בוש האב ב-1991, קיבל במשך שנים מתנות מהתורם, ובהן טיסות במטוסים פרטיים, שיט ביאכטות וחופשות באתרי נופש יוקרתיים.

לאחר פרסום הדברים, דמוקרטים בסנאט קראו לפתוח בחקירה - וכמה מהם אף קראו להדיח את תומאס. הם מעריכים כי שווי המתנות של קרואו מסתכם ביותר מ-20 מיליון דולר. השופט אמר בתגובה כי על פי הייעוץ שקיבל במשך השנים, "אירוח אישי" אינו נכלל בחוקי האתיקה, ולכן אין צורך לדווח על המתנות שקיבל מקרואו, "חברו היקר".

כעת נחשף כי לקרואו יש אוסף פרטי שכולל גן ובו פסלים של דיקטטורים, כולל בניטו מוסוליני ויוזף סטאלין; מזכרות נאציות; ואוסף ציורים ובו שניים שצייר אדולף היטלר בעצמו.

"קשה לי לעכל את האוסף של מזכרות נאציות", ציטט ה"וושינגטוניאן" מקור אנונימי שהתייחס לביקור בביתו בטקסס של קרואו. "זה היה עוזר אם היו מלווים הסברים לפריטים ולחשיבותם, אך ללא הקשר, אתה פשוט נותר פעור פה כשאתה נכנס לחדר", הוסיף המקור. עוד אמר המקור כי באוסף נכללים ציורים של הנשיא ג'ורג' וו. בוש ונורמן רוקוול, לצד ציורים של היטלר".

ציור של תומאס וקרואו מעשנים סיגרים בחברת פעיל הימין ליאונרד ליאו, נכלל גם כן בדיווח של "פרופבליקה" כחלק מהמתנות שקיבל תומאס מקרואו במשך יותר משני עשורים.

קרואו הכחיש כי ביקש להשפיע על בית המשפט העליון דרך החברות שלו עם תומאס ואשתו, ג'יני, פעילת ימין קיצוני.

תומאס הוא השופט השמרני הבכיר ביותר בבית המשפט העליון, שרוב השופטים בו הם שמרנים. אך הדחה או הסרה מהתפקיד לא נראים סבירים. רק שופט בית משפט עליון אחד הודח ב-1804, לפני שזוכה. בנוסף, הרפובליקנים שולטים כיום בבית הנבחרים בארצות הברית, היכן שתהליך ההדחה אמור להתחיל.

מזכרות נאציות. אתר רשמי, צילום מסך
מדליות נאציות/צילום מסך, אתר רשמי
מפיות עם הסמל הנאצי. אתר רשמי, צילום מסך
מפיות עם הסמל הנאצי/צילום מסך, אתר רשמי

ה"וושינגטוניאן" אף פירסם תמונות של מזכרות מהאוסף של קרואו, ובהן עותק חתום של "מיין קאמפף" של היטלר. עוד דווח כי הסנאטור מפלורידה, מרקו רוביו, נתקל בבעיות ב-2015, בשל אירוע גיוס תרומות בערב יום כיפור, שערך קרואו.

על פי הדיווח, לקרואו יש גם פסלים של שני ראשי ממשלה בריטים שהוא מחשיב כגיבוריו: וינסטון צ'רצ'יל ומרגרט תאצ'ר.

התורם ואשתו "היו מארחים נהדרים", אמר המקור ל"וושינגטוניאן", אך הוסיף כי "זה רק היה מוזר - יש להם תמונות משפחתיות בחדר אחד, ופריטי מלחמת עולם שנייה בחדר אחר, ודיקטטורים בחצר האחורית".

עוד בוואלה!

ליל הסכינים הארוכות של טראמפ מוכיח למה היה קריטי להחליפו

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully