וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מהפיגוע בתל אביב: יוסף אבו ג'אבר מכפר קאסם, בעבר עבד בחטיבה בקריית אונו

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 19:33

יוסף אבו ג'אבר הוא המחבל שביצע את הפיגוע בטיילת, ומי שרצח תייר ופצע שבעה נוספים. המחבל בן ה-45 מכפר קאסם, עבד עד לפני כשנה כמנקה בחטיבת ביניים בקריית אונו, והיה מוכר לרבים מתלמידי והורי בית הספר. "יש סרטונים שהילדים עושים איתו צחוקים"

המשטרה הגיעה לבית המחבל שביצע את הפיגוע בטיילת בת"א, כפר קאסם, 8 באפריל 2023/ללא

יוסף אבו ג'אבר הוא המחבל שביצע את הפיגוע אמש (שישי) בתל אביב בו נרצח תייר ונפצעו שבעה בני אדם נוספים. המחבל בן ה-45 מכפר קאסם הוא תושב ערבי-ישראלי ללא רקע ביטחוני קודם, שעבד עד לפני כשנה כמנקה בחטיבת ביניים בקריית אונו. הפיגוע כך יוזכר, אירע בשתי זירות נפרדות באזור, הראשונה ברחוב צ'ארלס קלור והשנייה ברחוב קויפמן בעיר.

"הילדים שלי מכירים אותו היטב", כתבה אחת מהאמהות לילדים בבית הספר. "הבן שלי מכיר אותו, אפילו יש סרטונים שהילדים עושים איתו צחוקים", הוסיפה אמא אחרת. "מזעזע ומפחיד", נכתב באחת מקבוצות הפייסבוק המיועדות לתושבי העיר כתגובה על פוסט בנושא.

מחקירת האירוע עולה כי אבו ג'אבר נסע מצפון לדרום סמוך לטיילת צ'רלס קלור, עלה על המדרכה ופגע בתיירים שהיו במקום. לאחר מכן, המשיך לנסוע על שביל האופניים, ואיבד שליטה ברכב. לאחר שהתהפך עם רכבו, נוטרל על ידי קצין משטרה שהיה סמוך למקום והבחין במתרחש, כמו גם בנשק צעצוע מפלסטיק אליו, לטענתו, ניסה להגיע המחבל. עוד סייעו בנטרולו גם פקחי עיריית תל אביב.

יוסף אבו ג׳אבר, המחבל שביצע את הפיגוע בתל אביב, עבד בעברו בניקיון בבית ספר בקרית אונו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבל מהפיגוע בתל אביב, יוסף אבו ג'אבר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המחבל מהפיגוע בתל אביב, יוסף אבו ג'אבר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מדובר במשפחה בדואית מהנגב שלפני שנים רבות נדדה לאיזור כפר קאסם והשתקעה בה. הידיעה שהגיעה מתל אביב הכתה את בני המשפחה בהלם. בתחילה מיאנו להאמין, הניחו שהרכב נגנב ושמדובר בטעות בזיהוי. מאז שהמשטרה הופיעה ליד בית המשפחה בכפר קאסם והופיעו פרסומים רשמיים, הם מסתגרים בתוך עצמם. הם ביקשו לשלוח נציג לזיהוי הגופה במכון הלאומי לרפואה משפטית באבו כביר.

"מדובר בבחור נורמטיבי. בעל עסק. בעבר היתה לו חנות דיסקים ומוזיקה. דוד שלו נהרג לפני כמה ימים מנפילת מזגן בתאונת עבודה בעיר, והוא ישב בבית המשפחה באבל. קיוונו שזה לא הוא ולא אף אחד מכפר קאסם", אמר לוואלה מורה מקומי, "חבל מאוד. זה אירוע מצער. אי אפשר להבין דבר כזה ואי אפשר להבין מה עבר לו בראש. נקווה שזה אירוע יחידני ולא קשור פה לאף אחד אחר".

ראש עיריית כפר קאסם עו"ד עאדל בדיר התייחס גם הוא לפיגוע, ולאפשרות שתושב הכפר ביצע את הפיגוע. "אנו מגנים בתוקף את פיגוע הדריסה הקשה אשר התרחש הלילה, שולחים את תנחומינו למשפחת ההרוג, ומאחלים החלמה מהירה לפצועים. אנו מוקיעים כל פגיעה בחיי חפים מפשע וקוראים לסובלנות מכל הצדדים. זו לא דרכם של תושבי כפר קאסם. העיר הייתה ונותרה מקום לחיים משותפים ורדיפת שלום", מסר.

זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023. ראובן קסטרו
זירת פיגוע ירי, תל אביב, 7 באפריל 2023/ראובן קסטרו
פיגוע ב'ארלס קלור בתל אביב, 7 באפריל 2023. ששוני, אתר רשמי
פיגוע ב'ארלס קלור בתל אביב, 7 באפריל 2023/אתר רשמי, ששוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully