וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל חשש מתקיפה איראנית, צוללת אמריקנית הוצבה באזור

עודכן לאחרונה: 8.4.2023 / 14:09

הצי האמריקני הודיע כי הצוללת "פלורידה" הגיעה ביממה האחרונה לבסיס האם של הצי החמישי של ארה"ב שבבחריין. בהודעה הרשמית נמסר כי מטרת העברת הצוללת היא הבטחת הביטחון הימי, אם כי גורמים אמריקניים טענו שארה"ב מעוניינת להזהיר את איראן מפני נקיטה במהלכים פזיזים

"משהו חלף במהירות ליד הצוללת הגרעינית"/Chris Lehto

הצי האמריקני הודיע הבוקר (שבת) כי הצוללת "פלורידה", המונעת מאנרגיה גרעינית וביכולתה לשאת מאות טילי שיוט, הגיעה ביממה האחרונה לבסיס האם של הצי החמישי של ארצות הברית, שמקום מושבו בבחריין.

בהודעה הרשמית נמסר כי מטרת העברת הצוללת היא הבטחת הביטחון הימי כמו גם שמירה על חופש השיט באזור.

עם זאת, גורמים אמריקניים רשמיים ציינו בפני העיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי הם מחזיקים במידע מודיעיני לפיו איראן שואפת לתקוף באזור בזמן הקרוב, ובפנטגון מעוניינים להעביר מעין אזהרה לאיראנים שאל להם לפעול כך.

זרוע הים נטלה לראשונה חלק בתרגיל הימי הבינלאומי הגדול בעולם ה- IMX
(International Maritime Exercise).
התרגיל התקיים במרחב הים האדום ובמרחב הימי של בחריין שבמפרץ, בהובלת הצי החמישי האמריקאי ובהשתתפות כ-60 ציים וארגונים בינלאומיים.. דובר צה"ל
תרגיל צבאי משותף לצה"ל ולצי החמישי האמריקני/דובר צה"ל

הדיווחים הללו מגיעים על רקע הניסיונות האמריקניים לקדם הסכם חלקי עם איראן שיתבסס על הקפאת חלקים מתכנית הגרעין בתמורה להקלות מסוימות בסנקציות.

הדיונים הללו בבית הלבן לגבי הסכם חלקי עם איראן מצביעים על גישה חדשה מצד הממשל כלפי המשבר סביב תכנית הגרעין האיראנית, והם מבהירים עד כמה ארצות הברית מודאגת מההתקדמות שהאיראנים השיגו בשנתיים האחרונות.

היוזמה החדשה של הבית הלבן הינה נסיון לעצור את ההתקדמות בתכנית הגרעין האיראנית, לקנות עוד זמן ולהימנע מהגעה בתוך זמן קצר יחסית לנקודת הכרעה לגבי האפשרות לשימוש בכוח צבאי כדי למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני.

עוד בוואלה!

"המכונה" שמפצחת קודים והתנהגויות: כך מסכלים פיגועים ב-8200

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully