וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השווה את ארה"ב לגרמניה הנאצית בקורונה: אחיין של הנשיא קנדי יתמודד ב-2024

עודכן לאחרונה: 6.4.2023 / 18:29

רוברט פ. קנדי ג'וניור, אחיינו של ג'ון קנדי שנרצח ב-1963 ובנו של רוברט קנדי שנרצח ב-1968, סופר רבי מכר ועורך דין סביבתי, ידוע בעיקר בשל התנגדותו לחיסוני הקורונה: "אפילו בגרמניה הנאצית אפשר היה לברוח לשווייץ ולהסתתר בעליית גג כמו אנה פרנק", הוא אמר באירוע

רוברט פ. קנדי ג'וניור, אחיינו של נשיא ארצות הברית לשעבר ג'ון קנדי, שנרצח ב-1963, הודיע כי יתמודד בבחירות המקדימות במפלגה הדמוקרטית מול הנשיא ג'ו ביידן, לקראת הבחירות לבית הלבן ב-2024.

קנדי הגיש את הצהרת המועמדות שלו בוועדת הבחירות הפדרלית, ונהפך לאדם השני שהודיע על התמודדות בבחירות. מריאן ויליאמסון, סופרת ספרי עזרה עצמית, כבר הכריזה על מועמדותה.

קנדי היה בעבר סופר רבי מכר ועורך דין סביבתי שקידם סוגיות כמו מי שתייה נקיים. הוא גם ביקר את המדיניות הסביבתית של נשיאי עבר, ותמך בהילרי קלינטון על פני ברק אובמה ב-2007.

המלכה אליזבת עם הנשיא ג'ון קנדי ואשתו ג'קלין קנדי, 1961. ויקיפדיה, אתר רשמי
ג'ון קנדי ואשתו ג'קי מארחים את המלכה אליזבת השנייה, 1961/אתר רשמי, ויקיפדיה

קנדי בן ה-69 הוא הרביעי ממשפחתו שמתמודד לנשיאות. אביו, רוברט פ. קנדי - או בובי - נצרח ב-1968 במהלך הקמפיין שלו לנשיאות. דודו, ג'ון - או JFK - נרצח בדאלאס ב-1963, כשהיה כבר נשיא.

קנדי מפורסם גם הודות להתנגדות שלו לחיסונים. הוא היה מעורב בתנועה זמן רב לפני מגפת הקורונה, וספג ביקורת ממומחי בריאות ציבור ומבני משפחתו על השקפותיו. ב-2021, אחותו, קרי קנדי, כינתה אותו "מאוד מסוכן" בדעותיו לגבי חיסונים.

הוא נהג לקשור בין חיסונים לאוטיזם, סברה שהופרכה כמה פעמים, והתנגד לבטיחות של זריקות - ובמהלך המגפה, הוא ביקר גם את חובת המסכות.

כעורך דין, קנדי עומד בראש קרן צדקה שמתנגדת לחיסונים שנקראת הגנה על בריאות ילדים, ופיקפקה ביעילות של חיסוני קורונה באמצעות דוגמאות נדירות של מקרים שבהם החיסונים גרמו לתופעות קיצוניות. הקרן גם טוענת שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) זייף נתונים כדי להוכיח שהחיסונים בטוחים.

ג'יי. אדגר הובר עם ג'ק ורוברט קנדי. Keystone, GettyImages
בוב קנדי (מימין) עם ג'יי אדגר הובר ואחיו ג'ון קנדי/GettyImages, Keystone
ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ולמחלות מדבקות של ארצות הברית, 26 בנובמבר 2021. רויטרס
אנתוני פאוצ'י/רויטרס

קנדי הופיע באירועים לצד בעלי בריתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, שתמכו בתיאוריה לפיה הדמוקרטים גנבו את הבחירות מטראמפ ב-2020. באחד האירועים הוא השווה את השימוש של ממשלת ארצות הברית בחובה להתחסן לחוקים בגרמניה הנאצית.

"אפילו בגרמניה של היטלר, אפשר היה לחצות את הרי האלפים לשווייץ, ולהתחבא בעליית גג כמו שאנה פרנק עשה", הוא אמר בינואר 2022. "היום, המנגנונים המיושמים יבטיחו ששום אדם לא יצליח לברוח ולהסתתר".

אמירותיו עוררו סערה ציבורית. מוזיאון אושוויץ ממוריאל מתח ביקורת על קנדי על כך ש"ניצל את הטרגדיה של אנשים שסבלו, הושפלו, עונו ונרצחו על ידי המשטר הטוטליטרי של גרמניה הנאצית, כולל ילדים כמו אנה פרנק. לעשות זאת בדיון לגבי חיסונים זה "תסמין עצוב של רקבון מוסרי ואינטלקטואלי". קנדי התנצל לאחר מכן על אמירותיו, ואשתו, השחקנית שריל היינס, גינתה את ההשוואה שערך.

קנדי אף האשים את אנתוני פאוצ'י, לשעבר מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות (NIAID) והמומחה הבכיר של הבית הלבן במלחמה בקורונה, בסיוע ל"הפיכה היסטורית נגד הדמוקרטיה המערבית" וטען כי הוא וביל גייטס מפעילים יחדיו "קרטל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully