וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בירך את הרמטכ"ל ושרשרת הפיקוד, לא הזכיר את גלנט

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 18:58

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גלנט נכחו בהרמת כוסית של חברי פורום מטכ"ל לכבוד חג הפסח. במהלך נאומו, הודה נתניהו לרמטכ"ל הלוי וליתר שרשרת הפיקוד, אך נמנע מלהזכיר את שר הביטחון. זאת, ברקע ההצהרה כי החלטה בנושא פיטוריו של גלנט נדחת עקב המצב הביטחוני

גלנט לצד נתניהו: "צריכים להציג מול האויב חזית אחידה"/אריאל חרמוני, משרד הביטחון. איתי בית-און /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נכח היום (שלישי) בהרמת כוסית לרגל חג הפסח בפורום מטכ"ל. במהלך הרמת הכוסית, בירך נתניהו, את הרמטכ"ל הרצי הלוי, ואת שרשרת הפיקוד. אך נמנע מלהזכיר את שר הביטחון יואב גלנט.

הרמת הכוסית מתרחשת ברקע הצהרת לשכת ראש הממשלה אתמול, לפיה נתניהו דוחה את ההחלטה בעניין פיטורי שר הביטחון יואב גלנט בשל המצב הביטחוני.

בפתח הרמת הכוסית, דיבר שר הביטחון גלנט ופנה את נתניהו. "אדוני ראש הממשלה, אנחנו שמחים לארח אותך כאן, במשרד הביטחון, במטה הכללי של צה"ל. להגעה שלך כאן, תמיד, ובוודאי בנסיבות אלה, בחג הפסח, בתקופה עמוסה בפעילות מבצעית, יש משמעות רבה", מסר.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי, שר הביטחון יואב גלנט בהרמת כוסית לרגל חג הפסח בפורום מטכ"ל, 4 באפריל 2023. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
נתניהו, גלנט והלוי בהרמת כוסית בפורום מטכ"ל/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

עוד הוסיף שר הביטחון ואמר בנאומו כי "זו שרשרת הפיקוד האמיתית של מדינת ישראל. ראש הממשלה, שר הביטחון, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל. האנשים האלה נושאים בנטל המרכזי של עיסוקי הביטחון. השבוע האחרון ממחיש מה אנחנו יודעים לעשות ואיך צה"ל עומד במשימות בצורה בלתי רגילה".

אחריו, נאם ראש הממשלה, והודה לרמטכ"ל הרצי הלוי. "אני רוצה להביע הערכה, לך הרמטכ"ל באופן אישי, ולכל שרשרת הפיקוד ועד אחרון החיילים והחיילות, על המאמץ הכביר היומיומי שלא פוסק לרגע למען ביטחון ישראל", אמר נתניהו, מבלי שהוא מזכיר בדבריו את שר הביטחון.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי, שר הביטחון יואב גלנט בהרמת כוסית לרגל חג הפסח בפורום מטכ"ל, 4 באפריל 2023. דובר צה"ל
לא הזכיר את גלנט בנאומו. נתניהו בהרמת הכוסית/דובר צה"ל

אני לא שוכח לרגע, אני בטוח שגם אתם לא שוכחים, שכוח המגן שלנו מונח קודם כל על צבא העם. כל חלקי העם מיוצגים בו", מסר נתניהו בהתייחסות למחאות בנוגע למהפכה המשפטית, "היום יש לנו ויכוח בין חלקי העם. את הוויכוח הזה, אני מקווה שנפתור בהסכמה רחבה, אני עושה כל מה שביכולתי כדי להשיג את זה".

עוד הוסיף ראש הממשלה ומסר בסוף נאומו: "אבל אני רוצה שוב להעביר מכאן מסר לאויבי ישראל שלא יטעו בנו. שום ויכוח לא ימנע מאיתנו להחזיק בחרב ומגן כדי להגן על עצמנו. ולכן יש לנו רק ברירה אחת. לעמוד יחד, לעמוד מאוחדים".

בני גנץ בישיבת סיעת המחנה הממלכתי, 27 בפברואר 2023. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
"נתניהו הפך לקבלן פירוק של מערכת הביטחון", גנץ/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ הגיב לדבריו של נתניהו, והאשים את ראש הממשה בשבירה של שרשרת הפיקוד בגופי הביטחון. "פיצול מג"ב איו"ש, קריעת משרד הביטחון, וכעת הקמת משמר לאומי, שכפי שאומר המפכ"ל 'יפרק את המשטרה' - כל אלו שמים את הפוליטיקה מעל הביטחון. נתניהו הפך לקבלן פירוק של מערכת הביטחון".

"הגיעה השעה לעצור הכל, להודיע שלמדינת ישראל יש שר ביטחון במשרה מלאה", הוסיף גנץ לבקר את נתניהו "שגופי הביטחון ימשיכו להתנהל לפי ההיררכיה, ולמנוע סכנה אמתית לביטחון הלאומי. עוד לא מאוחר מאוחר לעצור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully