וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות הודיעה: תיק "הממד החמישי" - ייסגר

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 18:57

בתום חקירתם באזהרה של 15 חשודים עובדי חברת התוכנה, וגביית עדויות מגורמי משטרה, החליט פרקליט המדינה לסגור את התיק. הפרשה עוררה עניין כשהתפרסמה בשל העובדה שיו"ר הדירקטוריון לשעבר של החברה היה בני גנץ, אף על פי שלא נחשד במסגרתה

בווידאו: היועמ"ש גיבה את ההחלטה לפתוח בחקירת פרשת הממד החמישי/עריכה: עמית שמחה

הפרקליטות הודיעה היום (שלישי) כי תיק "הממד החמישי" ייסגר. במסגרת הפרשה נחקרו חשדות לפיהן בוצעה עסקה בין משטרת ישראל לחברת התוכנה "המימד החמישי" שלא על פי הנהלים המקובלים. הפרשה עוררה עניין רב כשהתפרסמה וזאת בשל העובדה שיו"ר הדירקטוריון לשעבר של החברה היה יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, אף על פי שהוא לא נחשד במסגרתה.

במסגרת הפרשה נחקרו באזהרה 15 חשודים עובדי חברת הממד החמישי, וכן נגבו עדויות מגורמי משטרה שונים. בעקבות בחינת חוות הדעת שקיבל על הממצאים, החליט פרקליט המדינה עמית איסמן לאמץ את המלצת פרקליטות מחוז ירושלים, ולסגור את התיק נגד כלל החשודים.

עמית איסמן בכנס העמותה למשפט ציבורי. שלומי גבאי, מערכת וואלה
החליט לסגור את התיק. איסמן/מערכת וואלה, שלומי גבאי

החשד העיקרי האחד שעמד בבסיס החקירה היה הצגת מצג שווא שיווקי, שהתבטא בכך שעובדי החברה הציגו למשטרה נתונים שגויים הנוגעים לפרק הזמן בו החברה פעילה, למספר הלקוחות שהתקשרו עם החברה ולמידת המוכנות של המוצר.

בעניין זה הוחלט ביחס לחשוד המרכזי - סמנכ"ל המכירות של החברה - שהראיות שנאספו בחקירה אינן מבססות קשר סיבתי בין הנתונים השגויים לבין התקשרות המשטרה עם המימד החמישי, ואף לא בין הנתונים השגויים לבין הסיווג הסופי של הפטור ממכרז.

בנוסף הוחלט כי הנתונים השגויים אינם מספיקים כדי להוות מצגי שווא ברף הנדרש במשפט פלילי. לגבי החשודים הנוספים שנכחו בפגישה בה הוצגו הנתונים השגויים, לא ניתן להוכיח במידה הנדרשת במשפט פלילי את מודעותם למסירת הנתונים השגויים.

עוד בוואלה!

מילואימניקים הפגינו מחוץ לביתו של גנץ: "אין לו מנדט להתפשר על הדמוקרטיה"

לכתבה המלאה
הצהרת ראשי האופוזיציה, בני גנץ. 16 במרץ 2023. ללא, צילום מסך
הפרשה עוררה עניין בשל העובדה שהיה יו"ר הדירקטוריון של ה"ממד החמישי". גנץ/צילום מסך, ללא

הפרשה התפרסמה לאחר שבמרץ 2019 פרסם מבקר המדינה לשעבר יוסף שפירא דו"ח בנושא "מערך הרכש במשטרת ישראל", במסגרתו תוארו, בין היתר, כשלים הנוגעים להתקשרות בין משטרת ישראל לבין חברת הממד החמישי. בעקבות זאת, ב-2020 המליצה הפרקליטות ליועץ המשפטי לממשלה דאז, אביחי מנדלבליט, לפתוח בחקירה פלילית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully