וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת "הממד החמישי": "ההחלטה על חקירה פלילית - מראית עין פוליטית"

21.2.2020 / 16:45

גורמי אכיפה תקפו את מ"מ פרקליט המדינה על ההחלטה לפתוח בחקירה פלילית נגד החברה שבראשה עמד ח"כ גנץ ימים ספורים לפני הבחירות. מקורבים לאלדד הגיבו: "השאלה אינה מדוע החקירה נפתחה עכשיו, אלא מדוע עוכבה". אלדד הכחיש כי מקורביו מתחו ביקורת על מנדלבליט

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

גורמים במערכת האכיפה מתחו היום (שישי) ביקורת על החלטת ממלא מקום פרקליט המדינה, דן אלדד, להורות על חקירה פלילית נגד חברת "הממד החמישי", שבראשה עמד יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. לדבריהם, עיתוי ההודעה אתמול, ימים ספורים לפני הבחירות, יוצר מראית עין של התערבות פוליטית בהחלטות הפרקליטות. אותם גורמים טוענים כי הדבר אף נאמר לאלדד בדיונים שעסקו בעניין - אולם הוא בחר לפרסם את החלטתו כעת בכל זאת.

במקביל, אלדד הכחיש את הטענות על הביקורת שהושמעה מסביבתו כלפי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בהודעה מטעמו, הבהיר ממלא מקום פרקליט המדינה כי הפרסומים על דברים שכביכול נאמרו מפי "מקורבים" לו, על כך שמנדלבליט פועל ממניעים פוליטיים - שקריים, הן ביחס לתוכנם והן בייחוסם. "הדברים מעולם לא נאמרו על ידי אלדד, לא מטעמו ולא על דעתו, והם אינם כלל מבטאים את השקפתו", נמסר. "מ"מ פרקליט המדינה מרגיש כי הוא והיועץ המשפטי לממשלה פועלים תוך אמון והערכה זה לזה ונחושים לעבוד יחד למען המדינה, שלטון החוק בה, ועצמאות מערכות האכיפה".

עו"ד דן אלדד ימונה לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה. איל יצהר, גלובס, אתר רשמי
"לא ניתן לגורמים אינטרסנטים לפגוע בעבודת הפרקליטות". אלדד/אתר רשמי, איל יצהר, גלובס

החלטתו של אלדד מבוססת על חוות דעת שכתב המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים, שלמה (מומי) למברגר, לפני כמה חודשים. גורמים בסביבתו של אלדד דחו את הטענות נגדו ואמרו כי "לא היה שום שיקול פוליטי בהחלטה. מרגע שנודע שגנץ אינו חשוד, לא הייתה שום מניעה לקבל את ההחלטה סמוך לבחירות. אם הוא היה מקבל את ההחלטה לפתוח בחקירה יומיים אחרי הבחירות - היו תוקפים אותנו מהצד השני".

מקורבים לאלדד אמרו כי השאלה אינה מדוע החקירה נפתחה עכשיו, אלא מדוע עוכבה במשך חודשים - מאז ניתנה חוות הדעת של למברגר. לדבריהם, כל שאר הנושאים שהעלו גוון פלילי בדוח המבקר על המשטרה כבר הוכרעו לפני חודשים ארוכים - בעוד רק הבדיקה בעניין "הממד החמישי" התעכבה.

ההוראה על פתיחת חקירה פלילית בעניין חברת "הממד החמישי" ניתנה אתמול על ידי אלדד. הוא הודיע כי החקירה תוטל על היחידה לחקירות הונאה בלהב 433 וככל שיעלה צורך בכך, גם המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה.

יו"ר כחול לבן בני גנץ הגיב להחלטה על פתיחה בחקירה, ואמר כי "יש לי אמון רב במערכת אכיפת החוק ואין לי בעיה עם אף בדיקה שרוצים לעשות. אין בפרשה הזו שום אלמנט פלילי מבחינתי". גנץ הוסיף כי "מי שדוחף את זה הוא הליכוד, מבינים שם שב-17.3 נתניהו הוא לא נחשד, לא נחקר, ולא בשימוע - הוא יושב על ספסל הנאשמים. משם מגיע הרעש". בנוסף, הבהיר גנץ כי "אני סמוך ובטוח שלא יהיה שום דבר וסומך על גורמי אכיפת החוק".

(עדכון ראשון: 10:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully