וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלזיה ביטלה את עונש המוות ומאסר עולם עד המוות

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 12:09

תחת התיקונים החדשים שהועברו, החלופות לעונש מוות כוללות הצלפה ומאסר של 30-40 שנים. גזר הדין של מאסר עולם עד המוות בוטל. עונש מוות בוטל גם על עבירות רציניות שלא כוללות מוות, כגון סחר בנשק או חטיפה

הפרלמנט המלזי העביר אתמול (שני) שורה של רפורמות משפטיות במטרה לבטל את עונש המוות, לצמצם את מספר העבירות שהעונש עליהן הוא מוות, ולבטל את גזרי הדין של מאסר עולם עד המוות - מהלך שהתקבל בברכה בארגוני זכויות האדם.

מלזיה הטילה מורטוריום על הוצאות הורג ב-2018, כשהבטיחה לראשונה לבטל את עונש המוות לחלוטין. עם זאת, הממשלה התמודדה אז עם לחץ פוליטי מכמה מפלגות וחזרה בה מההתחייבות שנה לאחר מכן בטענה כי עונש המוות יישאר על כנו, אך בית המשפט יוכלו להחליפו בעונשים אחרים לפי שיקול דעתם.

תחת התיקונים החדשים שהועברו, החלופות לעונש מוות כוללות הצלפה ומאסר של 30-40 שנים. גזר הדין של מאסר עולם עד המוות בוטל. עונש מוות בוטל גם על עבירות רציניות שלא כוללות מוות, כגון סחר בנשק או חטיפה.

הפגנה נגד המשטר באיראן בעיר ליון, צרפת, 8 בינואר 2023. רויטרס
הפגנות בצרפת נגד הוצאות להורג באיראן/רויטרס

כמה שכנות של מלזיה הגבירו את השימוש בעונש מוות, כולל סינגפור שהוציאה בשנה שעברה 11 בני אדם להורג בשל עבירות סמים, ומיאנמר שהוציאה להורג ארבעה פעילים נגד המשטר הצבאי, לראשונה מזה עשורים. סגן שר המשפטים המלזי ראמקארפאל סינג אמר כי עונש המוות הוא גזר דין שאי אפשר להפוך וכי ההרתעה שלו לא פעלה ביעילות הרצויה. "עונש המוות לא הניב את התוצאות המבוקשות", הוא אמר בתום הדיונים בפרלמנט.

התיקונים שעברו רלוונטיים ל-34 עבירות שכיום העונש עליהם הוא מוות, כולל רצח וסחר בסמים. יותר מ-1,300 בני אדם במדינה ממתינים לעונש מוות או נמצאים במאסר עולם עד המוות. כעת, הם יכולים לבקש בדיקה מחודשת של פסקי הדין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully