וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה: הפרלמנט תומך בעונש מוות למקיימי יחסים חד מיניים

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 12:09

רק שניים מתוך 389 מחוקקים הצביעו אמש נגד החוק שמציג מאסר עולם ועונש מוות על יחסי מין הומוסקסואליים ועל "גיוס, קידום ומימון" של "פעילות חד מינית". כעת נותר לנשיא לחתום באופן רשמי על החוק

חברי הפרלמנט באוגנדה העבירו חוק שנוי במחלוקת נגד קהילת הלהט"בים, שקובע כי גזר הדין על יחסי מין הומוסקסואליים הוא עונש מוות. רק שניים מתוך 389 מחוקקים הצביעו אמש (שלישי) נגד החוק שמציג מאסר עולם ועונש מוות על יחסי מין הומוסקסואליים ועל "גיוס, קידום ומימון" של "פעילות חד מינית".

"על אדם שמבצע עברות אלה, אם אכן יואשם, ייגזר עונש מוות", נכתב בחוק. גירסה מוקדמת של החוק הובילה לגינוי בינלאומי ולאחר מכן בוטלה על ידי בית המשפט החוקתי של אוגנדה. החוק כעת יעבור לנשיא יוורי מוסווני, שיכול להטיל עליו וטו או לחתום עליו. בנאום שנשא באחרונה, נראה היה כי הנשיא תומך בחוק.

בדיקות איידס באוגנדה. ShutterStock
בדיקות איידס באוגנדה/ShutterStock

סוגיית זכויות להטב"ים באפריקה נתקלת במכשולים חוזרים ונשנים, וברוב המדינות יחסי מין חד מיניים בין גברים הם אסורים על פי חוק. עד היום באוגנדה, מדינה נוצרית שמרנית ברובה, מקיימי יחסי מין כאלה נענשו במאסר עולם. החוק החדש יחריף את הענישה.

שרה קסנדה, פעילות זכויות אדם באוגנדה, צייצה: "היום הוא יום טרגי בהיסטוריה של אוגנדה. הפרלמנט העביר חקיקה שמעודדת שנאה ומבקשת לשלול זכויות בסיסיות מאנשים בקהילת הלהט"ב. החוק ברברי, מפלה ולא חוקתי".

הנשיא אמר בחודש שעבר כי אוגנדה לא תסכין עם יחסי מין חד מיניים בטענה כי המערב מנסה לאלץ מדינות אחרות ל"נרמל" את מה שכינה "סטיות". "המדינות המערביות צריכות להפסיק לבזבז את זמן האנושות בניסיונן לכפות את המדיניות שלהן על אנשים אחרים", אמר מוסווני בנאום טלוויזיוני ב-16 במרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully