וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוגנדה: ההומואים ירדו למחתרת, ההמונים שמחים

יומיים אחרי שהוצאו מהחוק, חברי הקהילה הגאה באוגנדה מתחבאים וחוששים לצאת מהבית. עם זאת, עיתונאית מקומית אמרה לוואלה! חדשות שהציבור דווקא מרוצה: "היו חגיגות בכנסיות"

מערכת וואלה!

החקיקה נגד ההומוסקסואליות באוגנדה הורידה את אנשי הקהילה שם למחתרת מחשש לחייהם, אולם מאידך הציבור שם חוגג ברחובות. בשיחה מיוחדת עם וואלה! חדשות אמרה עיתונאית מקומית במדינה האפריקנית כי "ההומוסקסואלים מפחדים, מתחבאים ואף חוששים לצאת מהבתים".

ההחלטה השנויה במחלוקת להוציא את ההומוסקסואליות באוגנדה מחוץ לחוק אושרה שלשום על ידי הנשיא יוורי מוסווני. הוא חתם על החוק המטיל עונשים כבדים על הומוסקסואלים במדינה, שלדבריו נושאים תולעים ומחלות מין. הוא סירב להיכנע ללחצים שהפעילו עליו ארגוני זכויות אדם ותורמים מערביים, ולאזהרה שהמהלך יסכן את היחסים עם ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה של אוגנדה.

יממה לאחר מכן פרסם צהובון אוגנדי שמות של 200 חברי קהילה, במטרה לחשוף אותם נוכח החקיקה החדשה. פפה גו'ליאן אונזימה, פעיל זכויות למען הקהילה הגאה באוגנדה – הנכלל ברשימה, טען כי החוק החדש עלול להסית לאלימות נגד הומוסקסואלים. הרשימה מעוררת המחלוקת כוללת בנוסף זמר היפ-הופ מקומי ומטיף קתולי.

נוכח המהלך המקומם, נאלצים כאמור חברי הקהילה הגאה להתמודד עם מציאות חדשה בה הם עלולים להיאסר. "הקהילה ההומוסקסואלית במדינה ירדה למחתרת", סיפרה לוואלה! העיתונאית האוגנדית שעובדת עבור אתר חדשות מרכזי במדינה.

נשיא אוגנדה מוסווני חותם על חוק האוסר הומוסקסואליות – 24.2.14. רויטרס
הנשיא האוגנדי חותם על החוק/רויטרס

לצד זאת, הציבור האוגנדי דווקא מתייצב לצד הנשיא והמחוקקים ומביע הזדהות עם החקיקה הגזענית. "העם האוגנדי הביע שמחה רבה על החוק, בכנסיות ובמסגדים היו ממש חגיגות", אמרה. " אתם צריכים להבין, אצלנו זה לא כמו בעולם המערבי, אצלנו לא מעודדים אינדיבידואליזם", הוסיפה עיתונאית אחרת. אווירת הפחד ניכרת גם אצל העיתונאים, שכן כמה מהם סירבו להתראיין בנושא.

יצוין כי החוק שאישר הנשיא מאפשר להטיל עונשים לא רק על הומוסקסואלים, אלא גם על מי שלא ידווח על פעילות הומוסקסואלית. החקיקה, אגב, מחזקת את האווירה ההומופובית באוגנדה, שם נרשמו התנכלויות רבות ופגיעה בגופם ובחייהם של הומוסקסואלים במדינה.

עוד במהדורה:

"גם ילדים ואנשים בריאים - יכולים למות משפעת". בבית החולים תל השומר נאבקים על חיו של ישראל נטע, נער בן 15 שסובל מסיבוך של שפעת. בני משפחתו מספרים כי הוא לא קיבל חיסון נגד שפעת וקוראים להתחסן . ד"ר דיאנה טשר מהמחלקה למחלות זיהומיות לילדים בבית חולים וולפסון מזהירה כי שפעת עלולה להיות מחלה מסוכנת.

פרשת ברלד: בזמן שהמשטרה עימתה את הקומיקאי, ירון ברלד, עם הצעירה בת ה-17 שטענה כי תקף אותה מינית, צעירה שלישית פנתה למשטרה. אייל קיציס, הקולגה של ברלד מ"ארץ נהדרת", ליווה את הקומיקאי לתחנת המשטרה היום: "תהיו זהירים, אני אופתע אם בסוף יתברר שמדובר במשהו שאפילו קרוב לאירוע פלילי"

תמונת השנה - השפם של מרקל: תמונת הצל שהמביכה של הקנצלרית אנגלה מרקל ובנימין נתניהו זכתה לאלפי שיתופים ברשתות החברתיות ולסיקור נרחב בעיתונים בארץ ובחו"ל. מהדורת וואלה! במצעד התמונות המפדחות שמנהיגי העולם היו מעדיפים לשרוף.

התחזית: היום מעונן חלקית, עדיין יתכן גשם מקומי. מחר קריר יחסית, עם סיכוי לטפטוף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully