וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנמנעה כניסת אישה בהריון: הוגשה עתירה לבג"ץ על חוק החמץ

עודכן לאחרונה: 4.4.2023 / 12:29

תנועת "ישראל חופשית" עתרה נגד החוק שאישרה הממשלה ולפיו בית חולים יכול לאסור הכנסת מזון חמץ, לקראת חג הפסח. העתירה לטענתם בעקבות המקרה בו סירבו ביום ראשון האחרון בבית החולים לניאדו בנתניה, להכניס אישה בהריון מאחר והחזיקה בחבילת ופלים שאינם כשרים לפסח

בווידאו: מנהלי בתי החולים מברכים על חוק החמץ החדש/ערוץ הכנסת

תנועת "ישראל חופשית" עתרה היום (שלישי) לבג"ץ נגד חוק החמץ שאישרה הממשלה ולפיו בית חולים יכול לאסור הכנסת מזון חמץ, לקראת חג הפסח. העתירה לטענתם בעקבות המקרה בו סירבו ביום ראשון האחרון בבית החולים לניאדו בנתניה, להכניס אישה בהריון מאחר והחזיקה בחבילת ופלים שאינם כשרים לפסח.

בקשת בית החולים לניאדו, בה השומר בכניסה חיפש חמץ בשקית של האישה, סותרת את חוק החמץ שאינו מעניק למי מעובדי בית החולים סמכויות אכיפה או אפשרות לבצע חיפוש בתיקים של מטופלים. סמכויות החוק מאפשרות לבית החולים רק לידע בנוגע להחלטת המנהל, ואין באפשרותו למנוע מאזרחים לצרוך מאכלים מסוימים או למנוע כניסה עמם.

כמו כן, באתר בית החולים ובעמוד הפייסבוק שלו - לא עדכנו על האיסור להכניס חמץ לשטח בית החולים. עם זאת, בית החולים, המוצהר כמנוהל לפי כללי ההלכה היהודית, תלה שלט בכניסה לשטחו שם נכתב על האיסור.

אישה בהריון סורבה להכנס לבית חולים בגלל ופלים. אפריל 2023. ללא, אתר רשמי
הארגזים בהם התבקשו המטופלים להשאיר את החמץ. בית החולים לניאדו, ראשון/אתר רשמי, ללא

מנכ"ל "תנועת ישראל חופשית", אורי קידר, טען כי "אסור לקבל מצב שבו בית החולים לניאדו ממשיך להתעלם מהחוק בצורה בוטה ולפגוע במטופלות והמטופלים שלו. בית החולים מקבל מאות מיליוני שקלים מכספי הציבור בשנה, הוא כפוף לחוק גם אם מנהליו חושבים אחרת, ואנחנו מתכוונים לוודא שגם בלניאדו וגם בכל בית חולים אחר לא ימנעו מאנשים שנמצאים ממילא במצב לא נוח שהביא אותם מלכתחילה לבית החולים לסבול מחיטוט אגרסיבי בתיקים והחרמת האוכל שלהם. לא תהיה בישראל משטרת דת, גם אם יש כמה מבולבלים שחושבים אחרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully