וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערת חוק החמץ: אישה בהיריון לא הורשתה להיכנס לבית חולים עם ופלים

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 19:24

על רקע אישורו בכנסת של "חוק החמץ", אישה בהריון הגיעה לביקור שגרתי בבית החולים לניאדו שבנתניה כשהיא עם שקית ובתוכה ופלים, אלא שבכניסה לבית החולים, השומר דרש ממנה לשים את הוופלים בקופסה ולאפסן אותם. "זה מקומם. זה בית החולים היחיד בנתניה, אין עוד אופציות"

אישה בהריון סורבה להכנס לבית חולים בגלל ופלים. אפריל 2023. ללא, אתר רשמי
"לבתי החולים אין את הסמכות לחטט בתיקים ולמנוע כניסה של מבקרים". הכניסה למחלקת יולדות בבית חולים לניאדו, נתניה/אתר רשמי, ללא

על רקע סערת "חוק החמץ" שאושר במליאת הכנסת בשבוע שעבר, אישה בהריון הגיעה הבוקר (ראשון) לביקור שגרתי בבית החולים לניאדו שבנתניה כשהיא עם שקית ובתוכה ופלים. להפתעתה, בכניסה לבית החולים, השומר במקום דרש ממנה לשים את הוופלים בקופסה עם מספר ולאפסן אותם, וזאת בהתאם למדיניות בית החולים שאינה מתירה הכנסת חמץ למחלקות השונות, בזמן חג הפסח.

האישה ההרה, שהגיעה הבוקר לבית החולים, סיפרה לוואלה!: "הגעתי לבית חולים לטיפול במחלקת הריון בסיכון. בכניסה לבית החולים, שומר ביקש להוציא את כל המזון שיש עלינו ולהשאיר אותו בחוץ בעמדה. אתה מקבל מספר ושם את כל המוצרים שהם חמץ בקרטון שלוקחים ביציאה. אם רוצים לאכול חמץ יש אוהל צמוד שאפשר לאכול בו אבל לא להכניס פנימה".

"אני אישה בהריון אבל זה לא רק נשים בהריון. כל אחד שמעביר שם כמה שעות ויותר רוצה לאכול את האוכל שהוא מביא איתו. זה מקומם. זה בית החולים היחיד בנתניה, זה לא שיש עוד אופציות", אמרה. בעלה הוסיף: "כשהיא סיפרה לי את זה, ישר ניסיתי להתקשר לבית החולים ולשאול מה פשר הדבר. ענה לי מנהל בית החולים, הוא לא נתן לי תשובות ואמר שיבדוק ויחזור אליי. עד לרגע זה לא קיבלתי ממנו שום תשובה".

אישה בהריון סורבה להכנס לבית חולים בגלל ופלים. אפריל 2023. ללא, אתר רשמי
"החלטה מקוממת". שלט בכניסה לבית החולים המודיע על איסור הכנסת חמץ/אתר רשמי, ללא

בקשתו של השומר בבית החולים לניאדו סותרת את החוק, שאינו מעניק למי מעובדי בית החולים סמכויות אכיפה או אפשרות לבצע חיפוש בתיקים של מטופלים.

למעשה, בהצעת החוק המדוברת, נכתב במפורש שלבתי החולים אין סמכות לחטט בחפציהם האישיים של מטופלים הבאים בשעריו. כמו כן, באתר בית החולים ובעמוד הפייסבוק שלו - לא עדכנו על האיסור להכניס חמץ לשטח בית החולים. עם זאת, בית החולים, המוצהר כמנוהל לפי כללי ההלכה היהודית, תלה שלט בכניסה לשטחו שם נכתב על האיסור.

ראש האופוזציה יאיר לפיד התייחס למקרה, ובציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב: "החוק הזה לא רק מיותר, הוא מעליב את היהדות. הרי אין חוק בעולם שיגרום לאנשים להאמין ביציאת מצרים. אמונה שנכפתה אינה אמונה. יהיה נכון ואפקטיבי יותר שמנהלי בתי החולים ישימו שלט בתחילת החג שהם מבקשים לכבד את מי ששומר על הפסח. הישראלים אנשים טובים, הם לא צריכים שיחטטו להם בתיק כדי לכבד את היהודי שיושב לידם".

אורי קידר, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית", הגיב גם הוא לתקרית החריגה ואמר: "מה שקרה הבוקר בבית החולים לניאדו הוא בדיוק הסכנה שמביא איתו 'חוק החמץ'. בכך שבית חולים ציבורי הממומן על ידי כספי ציבור ולא מאפשר לכל מבקרי בית החולים את אותם התנאים. לבתי החולים אין את הסמכות לחטט בתיקים ולמנוע כניסה של מבקרים ובייחוד לא לקחת להם את המזון בכניסה לבית החולים. אני קורא למנהלי בתי החולים לא לפעול כמו בית החולים לניאדו ולשים סוף לבלבול המבקרים, עליכם לידע את הציבור לא למנוע ממנו את זכויותיו. אנחנו ננקוט בכל הליך משפטי העומד לרשותנו על מנת לעצור את תופעה זו".

עוד בוואלה!

ללא סמכויות אכיפה: חוק החמץ אושר בכנסת

לכתבה המלאה
אישה בהריון סורבה להכנס לבית חולים בגלל ופלים. אפריל 2023. ללא, אתר רשמי
הארגזים בהם התבקשו המטופלים להשאיר את החמץ. בית החולים לניאדו, היום/אתר רשמי, ללא

ביום שלישי שעבר, כך יוזכר, מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את "חוק החמץ", שנועד לאפשר למנהלי בתי החולים בארץ, לקבוע הוראות על איסור או הגבלה של הכנסת חמץ למבנה בית החולים, כולו או חלקו, בחג הפסח.

זאת, לטובת שמירת כשרות לפסח עבור המטופלים המאושפזים בו. החוק עבר בתום פיליבסטר ממושך, ברוב של 48 קולות מול 43 מתנגדים.

עם זאת, החוק שקודם על ידי הסיעות הדתיות והחרדיות בקואליציה, אינו כולל סמכויות אכיפה או אפשרות לחיטוט בתיקים בכניסה לבית החולים כבעבר. ההצעה שאושרה קובעת כי מנהל בית החולים יוכל להתחשב בצורכי המלווים והעובדים בבית החולים אך תהיה לו אפשרות להסמיך עובד של בית החולים ליידע את הבאים בשערי בית החולים על ההוראות. ההצעה אינה מחייבת או כופה על בתי החולים לאסור חמץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully