וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבי פריז הצביעו בעד איסור קורקינטים חשמליים בבירה

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 15:32

קורקינטים חשמליים החלו להופיע ברחובות פריז ב-2018. בשנה שעברה הבירה רשמה 459 תאונות שבהן מעורבים קורקינטים חשמליים, שלוש מהן קטלניות: "החל מ-1 בספטמבר, לא יהיו יותר קורקינטים חשמליים בפריז"

תושבי פריז הצביעו ברוב גדול לאסור קורקינטים חשמליים מרחובות בירת צרפת. 85.77%-91.77% הצביעו בעד האיסור ב-20 הרובעים של פריז שפירסמו תוצאות של משאל העם אתמול (ראשון), על פי אתר העיר פריז. ראש העיר אן הידלגו בירכה על תוצאות משאל העם ואמרה כי הוא היה הצלחה וכי התוצאה "ברורה ביותר". "החל מ-1 בספטמבר, לא יהיו יותר קורקינטים חשמליים בפריז", היא אמרה.

שיעור ההצבעה במשאל העם אתמול היה מאוד נמוך. על פי העירייה, קצת יותר ממאה אלף אנשים מתוך 1.38 מיליון מצביעים רשומים הגיעו לבחור.

קורקינטים חשמליים החלו להופיע ברחובות פריז ב-2018. בשנה שעברה הבירה רשמה 459 תאונות שבהן מעורבים קורקינטים חשמליים, שלוש מהן קטלניות.

"אנחנו שמחים. נלחמנו בשביל זה במשך ארבע שנים", אמר ארנו קילבאסה, מייסד שותף של ארגון Apacauvi, שמייצג קורבנות של תאונות עם קורקינטים חשמליים, לסוכנות הידיעות AFP. אשתו של קילבאסה ובתו התינוקת נפגעו מנהג קורקינט חשמלי. לדבריה, "כל תושבי פריז אומרים כי הם חוששים ללכת על מדרכה וחוששים לחצות כביש. צרי ך להסתכל לכל הכיוונים".

קורקינט חשמלי של חברת Dott. יחצ,
קורקינט חשמלי של דוט/יחצ
ראש עיריית פריז, אן הידלגו, מכריזה על מועמדותה לנשיאות צרפת בעצרת ברואן, 12 בספטמבר 2021. רויטרס
ראש עיריית פריז אן הידלגו/רויטרס

כיום יש שלוש מפעילות של קורקינטים חשמליים בפריז: ליים מקליפורניה, דוט מאמסטרדם וטיר מברלין. הידלגו צפויה לא לחדש את החוזים של המפעילות החל מ-31 באוגוסט. החוזים הקיימים יימשכו עד 23 בספטמבר.

מונטריאול בקנדה הוציאה מהחוק את כל הקורקינטים החשמליים להשכרה או לשימוש פרטי ב-2020; קופנהאגן, בירת דנמרק, אסרה על השכרת כלי הרכב ב-2020 אך השיבה אותם שנה לאחר מכן תחת תנאים קשוחים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully