וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעכשיו: בדיקת שכרות לפני כל השכרת קורקינט בסופ"ש

11.9.2022 / 19:24

רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים נוהגים להרשות לעצמם לעלות על הכלי גם אחרי משקה אלכוהולי. כעת, משתמשים שיבקשו לעשות שימוש בקורקינטים חשמליים שיתופיים בסופי שבוע יצטרכו לבצע בדיקת שכרות קצרה על מנת לשכור את הכלי. הבעיה: זה לא ימנע מהם מלרכוב

רוכב קורקינט חשמלי נפגע מאוטובוס בפתח תקווה. ללא, מד"א
תאונת קורקינט חשמלי בפתח תקווה/מד"א, ללא

לאכיפה הלקויה והבעייתית לכתחילה כלפי רוכבי אופניים וקורקינטים חשמליים, מצטרף הרבה פעמים היבט נוסף, שהוא חוסר המודעות, או התפיסה המוטעית שחוקי התנועה החלים על הכלים האלו גמישים יותר מבכלי רכב רגילים. מה שמוביל לתופעה בה רוכבי קורקינטים רואים בהם פתרון לא רק לבעיות חניה ופקקים, אלא מרשים לעצמם לעלות על הכלי גם אחרי משקה אלכוהולי, שוב מתוך חוסר ידיעה או סתם קלות ראש.

ניסיון למזער, אם כי לא למנוע לחלוטין את התופעה הזו מגיע מכיוון חברת הקורקינטים השיתופיים TIER, שמשיקה רכיב חדש באפליקציה שלה (בשלב זה רק לבעלי מערכת הפעלה iOS). מדובר בסוג של בדיקת שכרות שמטרתה לתת לרוכב אינדיקציה אודות מצבו והכשירות שלו לרכוב.

רוכבת על קורקינט חשמלי ברוטשילד, ת"א. מרים אלסטר, פלאש 90
בשעות הלילה בשופי שבוע הרוכב יקבל מבחן חזותי שיקבע את כשירותו/פלאש 90, מרים אלסטר

איך זה עובד? לאורך כל סוף השבוע, בין השעות 23:00 בחמישי ועד 4:00 בבוקר, יקבל כל משתמש מבחן חזותי בו יתבקש להטות את הטלפון הנייד בהתאם לזווית המצוינת על המסך מספר פעמים בתוך פרק זמן מוגדר. כישלון לעמוד במטלה יביא את האפליקציה להתריע בפני המשתמש כי אינו כשיר לרכיבה ותפנה אותו לחלופת תחבורה אחרת כמו מונית, אוטובוס או רכבת (השניים האחרונים לא רלוונטיים בשישי).

"בטיחות רוכבי הקורקינטים שלנו ומשתמשי דרך אחרים הם תמיד בעדיפות ראשונה ב-TIER", מסר רודי דניאל, מנכ"ל החברה בישראל, "בעזרת עבודה עם מנתחי התנהגויות, הפיצ'רים החדשים בהם מבחן השיכרות שלנו יוסיפו עוד רובד תמיכה לבטיחות הרוכבים".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מייעצת, לא מאלצת

אבל יש בעיה. מי שעומדת מאחורי פיתוח הרכיב היא חברת Innovationbubble מלונדון, שאינה גוף מחקר או בטיחות, אלא מתמחה בייעוץ ובניית מערכות לשיפור חווית המשתמש והמעורבות של לקוחות עם חברות וארגונים. וזה מה שמוביל להיבט הפחות מוצלח של הסיפור: עם כל הרצון הטוב, היוזמה והכוונה - בפועל לא ניתן למנוע מהשוכר לעלות על הכלי.

אם ושני ילדים על קורקינט חשמלי, תל אביב. ראובן קסטרו
רכבי קורקינט חשמלי, תל אביב/ראובן קסטרו

מעבר לעובדה הפשוטה שאין באמת אפשרות לוודא כי הרוכב הוא זה שביצע את המבחן, הרי שגם אם נכשל בו באופן ברור, לא ננעלת בפניו האפשרות לנסוע, או מנטרלת לפרק זמן מסוים את האפשרות לשכור את הכלי ובסיומו לגשת לבדיקה שנייה. למעשה מלבד "המלצה" לפנות לכלי תחבורה אחר, לדברי החברה אין כרגע דרך למנוע ממנו לשכור את הקורקינט, אולם גם שם אומרים כי מדובר בצעד ראשון ותהייה בחינה של האפשרות לשפר את השירות הזה בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully