וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרה בצרפת הצטלמה ל"פלייבוי" - וספגה ביקורת חריפה מהממשלה

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 7:54

מרלן שיאפה, המכהנת כשרה לכלכלה חברתית ועמותות צרפתיות הופיעה על שער המגזין במסגרת ראיון בן 12 עמודים על זכויות נשים ולהט"ב. מאז שמונתה לראשונה ב-2017, היא פעלה למען זכויות נשים. ראש ממשלת צרפת מתחה אף היא ביקורת על צעד זה: "לא היה מתאים, במיוחד בתקופה זו"

הפגנות נגד רפורמת הפנסיה בצרפת 19.01.23/רויטרס

מרלן שיאפה, המכהנת כשרה בממשלת צרפת מאז 2017, ספגה אש מחברי מפלגתה לאחר שהופיעה על השער הקדמי של מגזין "פלייבוי". השרה לכלכלה חברתית ועמותות צרפתיות הופיעה על שער המגזין במסגרת ראיון בן 12 עמודים על זכויות נשים ולהט"ב.

שיאפה מונתה ב-2017 לשרה הראשונה לשוויון מגדרי. היא פעלה מאז למען זכויות נשים ובמסגרת תפקידה הטילה חוק חדש על הטרדות מיניות, לפיו יוטלו קנסות במקום לגברים שיתקשרו, יטרידו או יעקבו אחרי נשים ברחוב.

ראש ממשלת צרפת אליזבת בורן ביקרה אף היא את הופעתה של השרה במגזין הפלייבוי. היא אמרה לה כי זה "לא היה מתאים, במיוחד בתקופה זו" - כך לפי דיווח ביום שבת האחרון ל-CNN. צרפת נמצאת בימים אלה במשבר פוליטי וחברתי, זאת בעקבות מהלכו של נשיא המדינה לקדם רפורמת פנסיה שיצרה התנגדות רחבה בציבור.

הפוליטיקאי ז'אן לוק מלנשון, שהגיע למקום השלישי בבחירות לנשיאות ב-2022, מתח אף הוא ביקורת. "במדינה שבה שרה מופיעה בפלייבוי, הבעיה תהיה האופוזיציה. צרפת יורדת מהפסים", צייץ בחשבון הטוויטר שלו.

שיאפה השיבה על הביקורות. היא צייצה ביום שבת: "הגנה על זכותן של נשים לשלוט בגוף שלהן, היא בכל מקום ובכל זמן. בצרפת - הנשים חופשיות. עם כל הכבוד למלעיזים ולצבועים". שר הפנים הצרפתי, ז'רלד דרמנין, הגן עליה בזמן שהתראיין לערוץ החדשות הצרפתי CNews וכינה אותה "אישה בעלת אופי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully