וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: מפגינים חסמו את הכניסה למוזיאון הלובר

עודכן לאחרונה: 27.3.2023 / 14:39

כעשרים מפגינים התכנסו סמוך לפירמידת הזכוכית האיקונית וחסמו את הכניסה למוזיאון, במחאה נגד הרפורמה להעלאת גיל היציאה לפנסיה מ-62 ל-64: הגענו לכאן מכל קצוות תבל עם הילדים שלנו לבקר במוזיאון, וזה מגוחך ש-20 אנשים חוסמים את הכניסה"

מפגינים מאיגודי עובדים שזועמים על העברת רפורמת העלאת גיל הפרישה של הנשיא עמנואל מקרון, חסמו היום (שני) את מוזיאון הלובר בפריז והותירו מבקרים רבים מאוכזבים.

כעשרים מפגינים התכנסו סמוך לפירמידת הזכוכית האיקונית וחסמו את הכניסה למוזיאון, במחאה נגד הרפורמה להעלאת גיל היציאה לפנסיה מ-62 ל-64, שעברה באופן חסר תקדים ללא הצבעה מוקדמת באספה הלאומית (הבית התחתון של הפרלמנט הצרפתי).

"זה מגוחך, הגענו לכאן מכל קצוות תבל עם הילדים שלנו לבקר במוזיאון, וזה מגוחך ש-20 אנשים חוסמים את הכניסה", אמר סמואל, תייר ממקסיקו ל"רויטרס". "אני מבינה את הסיבה, וזה הוגן. אבל כולנו רוצים להיכנס ולראות את ה'מונה ליזה'...זה כבר לא משנה", אמרה ג'יין מלונדון.

הפגנות מחוץ למוזיאון הלובר בפריז. רויטרס
הפגנות מחוץ למוזיאון הלובר/רויטרס
הפגנות מחוץ למוזיאון הלובר בפריז. רויטרס
הפגנות מחוץ למוזיאון הלובר/רויטרס
הפגנות מחוץ למוזיאון הלובר בפריז. רויטרס
הפגנות מחוץ למוזיאון הלובר/רויטרס

עובדי הלובר היו בין המפגינים בחוץ. מדריך תיירים מהמוזיאון דיבר עם הממתינים בתור. "אנחנו מקווים שאתם מבינים את הסיבות שלנו", הוא אמר.

ההפגנות והשביתות בצרפת נמשכות כבר שבועות בשל השינויים במערכת הפנסיה. משטרת פריז הודיעה כי היא מבצעת פעילות למניעת התאספויות לא חוקיות לפני מרכז פומפידו, מוזיאון גדול אחר בפריז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully