וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטח מת: המצלמה החסרה שעלולה לדרדר את ירושלים להסלמה

עודכן לאחרונה: 2.4.2023 / 18:36

מבדיקת וואלה! בזירת הירי בהר הבית עולה כי ככל הנראה הנקודה בה האירוע התרחש לא הייתה מצולמת, בשל העובדה שמצלמות האבטחה המשטרתיות הפרוסות באזור לא מכסות את השטח מתחת לשער היציאה מההר. בבדיקה נמצא כי הדנ"א של החשוד נמצא על האקדח שנטען כי חטף וירה איתו

צעיר נורה לאחר שניסה לחטוף נשק מלוחם מג"ב/סעיף 27 לחוק זכויות יוצרים

בעוד המשטרה ומח"ש חוקרות את נסיבות האירוע שהתרחש אמש (שבת) בהר הבית שבירושלים ומשפחתו של האדם שנחשד המחבל, מוחמד אל-עציבי, לא מאמינה כי התכוון לבצע פיגוע, בדיקת וואלה! מעלה כי ככל הנראה הנקודה בה התרחש הפיגוע לא הייתה מצולמת. זאת, בשל העובדה כי מצלמות האבטחה המשטרתיות הפרוסות באזור לא כיסו את השטח מתחת לשער בה הותקף השוטר ונוטרל המחבל.

לאחר תפילת התרוויח, תפילת הערב של חודש רמדאן, ציבור המתפללים ברחבת הר הבית החל להתפזר ויצא משטח ההר. כמה עשרות מוסלמים, בעיקר צעירים, נשארו ברחבה וכוחות המשטרה החלו בפינוים. זאת כלקח מהעימותים שהתפתחו בשנים הקודמות, בהם מאות מתפרעים התבצרו במסגדים ברחבת ההר והחלו להתעמת עם כוחות המשטרה לפנות בוקר על מנת למנוע עליית יהודים למקום בשעות הבוקר. פינוי המתפללים בהר בשעות הלילה נעשה בתיאום עם הוואקף.

לקראת חצות, במסגרת פינוי המתפללים, נסגרו שערי ההר והוצאו המתפללים מהרחבה על ידי השוטרים. אחד המתפללים היה המחבל, אל-עציבי, תושב חורה, שעמד סמוך לשער השלשלת. השוטר מ' פנה אליו ושאל אותו מהיכן הוא ואם ברשותו רכב תוך שהוא מלווה אותו החוצה. תוך כדי שהשניים צועדים לשער השלשלת, בנקודה שמתחת לשער עצמו ולדלת הכניסה, נצמד המחבל לשוטר, שלף את האקדח והחל לירות לכיוון לוחמות מג"ב שהיו במקום. למרבה המזל, ובשל העובדה כי האקדח מחובר לשוטר לחגורה בחוט, אל-עציבי לא הצליח להתרחק, לתפוס עמדה נוחה ולהימלט מהמקום והשוטר מ' הצליח להשתלט בחזרה על האקדח ויחד עם שוטר נוסף הם נטרלו את המחבל, שנפל בפינה הסמוכה לשער, מתחת למצלמות האבטחה, בשטח מת.

מחמד ח'אלד אל-עציבי, הצעיר שנורה למוות הלילה באזור העיר העתיקה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחמד ח'אלד אל-עציבי, הצעיר שנורה למוות הלילה באזור העיר העתיקה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גם מצלמות הגוף של השוטרים בזירה לא פעלו, לפי הנוהל המשטרתי. הפעלתן נדרשת בהתאם לשיקול דעתו של השוטר ובעת אירוע מתוזמן. השתלשלות האירוע שארך שניות בודדות לא אפשר ככל הנראה לשוטרים במקום להספיק להפעיל את מצלמות הגוף.

במסגרת חקירת מח"ש שנפתחה לאחר הפיגוע, נמצא כי הדנ"א של אל-עציבי נמצא על האקדח המשטרתי, שלפי טענת המשטרה חטף מהשוטר וביצע את הירי לעבר השוטרות.

הטענה שהושמעה בכלי התקשורת הפלסטינים וברשתות החברתיות, לפיה המחבל ביקש לסייע לצעירה מוסלמית שהייתה במקום ועוכבה על ידי שוטרים נמצאה על ידי המשטרה כשקרית, בעקבות העובדה שהמחבל שהה במקום לבד טרם ההיתקלות.

עוד בוואלה!

בעקבות הירי בתושב חורה בהר הבית: שביתה כללית במגזר הערבי

לכתבה המלאה
מחבל ניסה לחטוף נשק מלוחם מג"ב ונורה למוות בירושלים. דוברות משטרת ישראל
זירת האירוע, אמש/דוברות משטרת ישראל

קצין בכיר לשעבר במחוז ירושלים אמר כי "מדובר באירוע משונה, לא ברור מה היה שם, אבל בעיר המטורפת הזאת הכול יכול לקרות". "החל מהחטיפה של האקדח מהנרתיק וזה שהוא הצליח לירות שני כדורים מבלי לפגוע באף שוטר, משהו מאוד מוזר. אבל בדיקת מח"ש של טביעות האצבעות וה-DNA על האקדח תגלה לנו מה היה שם, או לפחות אם המחבל אכן לקח את האקדח וירה בו", הסביר.

קצין בכיר נוסף לשעבר במחוז אמר: "בתקופתי, הייתה כבר בעיר העתיקה פריסה משמעותית של מצלמות. מבלי להיכנס לפרטים, יתכן וגם היום אין כיסוי מלא של מצלמות בשטח ההר, ואולי בגלל שהדלת הייתה סגורה פספסנו את תיעוד האירוע". הקצין הסביר כי "העיר העתיקה היא תא שטח צפוף, מרובה סמטאות ועיקולים. אירוע כזה יכול לדרדר ברגע את העיר להסלמה. אני מניח שהמחוז יפיק לקחים ויבדוק אם צריך לשפר את פריסת המצלמות באזורים רגישים כדי שלא נכנס לסאגה כזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully