וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משטרת בן גביר" על חשבון החינוך: הממשלה תקצץ מהמשרדים כדי להקים את "המשמר הלאומי"

עודכן לאחרונה: 31.3.2023 / 6:16

כדי לקדם את "המשמר הלאומי" אליו התחייב נתניהו במסגרת הסכמותיו עם בן גביר, הממשלה צפויה לאשר בישיבתה השבועית קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה - בהם משרדי הרווחה, הבריאות והביטחון. כך, יממנו תוספת תקציבית של כמיליארד שקלים למשרד לביטחון לאומי

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

הממשלה צפויה לאשר בישיבתה השבועית ביום ראשון קיצוץ רוחבי של 1.5% בתקציבי כל משרדי הממשלה, בהם משרדי החינוך, הרווחה, הבריאות והביטחון, כדי לממן תוספת תקציבית של כמיליארד שקלים למשרד לביטחון לאומי, לטובת הקמת "המשמר הלאומי" שמקדם השר איתמר בן גביר. הקיצוץ יכלול כ-285 מיליון שקלים בשנה מתקציב משרד הביטחון, יותר מ-100 מיליון שקלים מתקציב משרד החינוך וההשכלה הגבוהה וכ-40 מיליון שקלים במשרדי הרווחה והבריאות.

במסגרת ההבנות בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ובן גביר על השהיית חקיקת המהפכה המשפטית, נתניהו התחייב לקדם לאלתר את הקמת "המשמר הלאומי" - ולכך סוכם על תוספת תקציבית מיידית של מיליארד שקלים. התוספת תמומן מקיצוץ רוחבי של 1.5% בכל משרדי הממשלה, כולל מהביטוח הלאומי.

איתמר בן גביר, השר לביטחון לאומי,24 בינואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני יומיים סיכם ראש הממשלה בנימין נתניהו עם השר לביטחון לאומי כי תינתן לממשלה ארכה למושב הבא להעביר את חקיקת המהפכה המשפטית, בתמורה לקידום "המשמר הלאומי" שיעמוד תחת בן גביר. זאת, לאחר שבן גביר איים לפרק את הממשלה אם החקיקה תיעצר.

בן גביר שואף להקים את "המשמר הלאומי" תוך הוצאת מג"ב מהמשטרה, הסדרתו כזרוע אכיפה נפרד והכפפת מפקד מג"ב למדיניות השר. זה יאפשר לשר לביטחון לאומי לקבוע את סדרי העדיפויות של מג"ב ובמידת הצורך לנייד כוחות באזורים שונים ברחבי מדינת ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully