וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר כתב הוול סטריט ג'ורנל: הבית הלבן הזהיר אמריקנים שנמצאים ברוסיה לעזוב מיד

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 21:24

דובר המועצה לביטחון לאומי הדגיש את הצורך להקשיב לאזהרה שלא לנסוע לרוסיה. זאת לאחר ששירות הביטחון הפדרלי של רוסיה הודיע שכתב העיתון האמריקני אוואן גרשקוביץ' נעצר בחשד לריגול. ממשל ביידן נמצא בקשר עם מעסיקיו ומשפחתו של העצור, כמו גם עם ממשלת רוסיה

הבית הלבן הזהיר הערב (חמישי) כי "אזרחי ארצות הברית המתגוררים או מטיילים ברוסיה צריכים לעזוב מיד, כפי שמשרד החוץ ממשיך לייעץ". זאת לאחר ששירות הביטחון הפדרלי (FSB) של רוסיה הודיע שכתב העיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל", אוואן גרשקוביץ', בן 32, נעצר בעיר יקטרינבורג בחשד לריגול.

ג'ון קירבי דובר המועצה לביטחון לאומי הדגיש גם הוא את הצורך להקשיב לאזהרה של ממשלת ארצות הברית שלא לנסוע לרוסיה. "אני לא יכול לדבר על המאמצים בלומר לגורמים אחרים להסיר את העיתונאים שלהם ממוסקבה", אמר קירבי. "אנחנו מבינים שלכולכם יש עבודה חשובה לעשות, ובביצוע העבודה הזו, כולכם מוכנים וחייבים לקחת סיכונים. אנחנו מכבדים את זה. אבל זה לא משנה את הדאגה העמוקה שלנו לגבי נוכחותם של אזרחים אמריקנים ברוסיה".

אוואן גרשקוביץ', כתב וול סטריט ג'ורנל שנעצר ברוסיה בחשד לריגול. אתר רשמי, צילום מסך
אוואן גרשקוביץ', הכתב שנעצר ברוסיה בחשד לריגול/צילום מסך, אתר רשמי

הבית הלבן ומחלקת המדינה נמצאים בקשר עם עיתון ה"וול סטריט ג'ורנל" ומשפחתו של גרשקוביץ', כמו גם עם ממשלת רוסיה, כך נמסר הערב מהבית הלבן. רוסיה הודיעה שתעניק לקונסולית ארצות הברית במדינה גישה לכתב העצור. "האמריקנים ביקשו באמצעים דיפלומטיים גישה לאזרח האמריקני שנעצר ביקטרינבורג באשמת ריגול", אמרה דוברת משרד החוץ מריה זכרובה לסוכנות הידיעות רויטרס. "גישה קונסולרית אליו תינתן בבוא העת".

מ"וול סטריט ג'ורנל" נמסר לאחר הפרסומים על המעצר: "מכחישים בכל תוקף את ההאשמות של FSB וקורשים את שחרורו המיידי של הכתב האמין והמסור שלנו, אוואן גרשקוביץ'". הקרמלין אמר שמעצר גרשקוביץ' הוא "עניין של FSB", ולהבנתו, הכתב "נעצר על חם". סגן שר החוץ הרוסי, סרגיי ריאבקוב אמר כי "שאלת החלפת הכתב של 'וול סטריט ג'ורנל' שנעצר בחשד לריגול עם ארצות הברית אינה סוגייה רלוונטית כרגע", על פי דיווח של סוכנות הידיעות RIA. הוא הוסיף כי "החלפת אסירים קרתה בעבר עם אנשים שהורשעו כבר, נראה כיצד הסיפור מתפתח".

עוד בוואלה!

כתב של "וול סטריט ג'ורנל" נעצר בחשד לריגול

לכתבה המלאה

שר החוץ הבריטי ג'יימס קלברלי גינה את מעצרו של אוואן. "החלטתה של רוסיה לעצור עיתונאי אמריקני מראה על התעלמותם המוחלטת מחופש התקשורת. אנו עומדים כתף לכתף עם ארצות הברית בהגנה על העקרונות הדמוקרטיים הבסיסיים הללו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully