וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירה אמריקנית: מנהיגים ערבים מודאגים מהמחלוקות בישראל וההשלכות שלהן על האזור

עודכן לאחרונה: 30.3.2023 / 18:22

עוזרת שר החוץ של ארה"ב לענייני המזרח התיכון אמרה כי כמה מנהיגים ערבים הביעו בפניה דאגה מכך שיש "הסחת דעת מוחלטת" ב-3 החודשים האחרונים מנושאים דחופים, כמו היציבות בגדה המערבית ברמדאן - בגלל הוויכוחים הפנימיים בישראל על הרפורמה המשפטית

בווידאו: עימותים בזמן הפגנה נגג המחאה המשפטית בצומת עין הנצי"ב/מערכת וואלה!

עוזרת שר החוץ של ארצות הברית לענייני המזרח התיכון, ברברה ליף, אמרה היום (חמישי) בתדרוך לכתבים כי כמה מנהיגים ערבים הביעו בפניה דאגה מכך שהמחלוקות הפנימיות בישראל סביב התוכנית להחלשת מערכת המשפט מסיטות את תשומת הלב של ממשלת ישראל מנושאים דחופים כמו היציבות בגדה המערבית בחודש רמדאן.

ליף אמרה, כי "בדיונים שלי עם שותפים באזור הם הביעו דאגה לגבי מה שקורה בישראל בעיקר מכך שיש הסחת דעת מוחלטת בשלושת החודשים האחרונים מנושאים דחופים שיש לטפל בהם בגדה המערבית". היא אף אמרה כי בחודשיים האחרונים "מנהיגים באזור הביעו דאגה בפניי לגבי חוסר היציבות בגדה המערבית ואמרו שהיכולת להתמודד עם המצב נמצאת בסכנה בגלל המחלוקות הפנימיות בישראל".

הפגנה באיילון, 26 במרץ 2023. תומר נויברג, פלאש 90
מעצר בהפגנה באיילון, 26 במרץ/פלאש 90, תומר נויברג

בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והביע דאגה מהתכנית המשפטית שמקדמת הממשלה. לטענתו הוא תומך במאמצי הפשרה ברפורמה ושינויים מהותיים במערכת המשפט צריכים להתבצע תוך התבססות על תמיכה ציבורית רחבה ככל האפשר. הנשיא הוסיף כי ערכים דמוקרטיים עמדו מאז ומתמיד בבסיס היחסים בין ארצות הברית לישראל וציין שכך זה חייב להימשך גם בעתיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully