וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הפיטורים של גלנט: נתניהו נפגש עם ברקת המועמד להחליפו

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 22:06

ראש הממשלה נפגש עם שר הכלכלה, בהמשך לפגישה שקיים עם השר אבי דיכטר וחיפושיו אחר מחליף לגלנט במשרד הביטחון. גם שמו של ישראל כץ מוזכר כמועמד לתפקיד. במקביל, בכירים בליכוד ובקואליציה מפעילים לחץ על נתניהו להפוך את ההחלטה ולהשאיר את גלנט בתפקידו

נתניהו: מתוך אחריות לאומית החלטתי להשהות את החקיקה כדי להגיע להסכמה רחבה/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הערב (רביעי) עם שר הכלכלה ניר ברקת, על רקע פיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט. בתוך כך, נפגש גלנט עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ודן עמו בניסיונות לשכנע את נתניהו לבטל את פיטוריו. נתניהו הודיע על פיטוריו של גלנט ביום ראשון, אך טרם שלח את מכתב הפיטורים הרשמי, כך שהם לא נכנסו לתוקף.

בכירים בליכוד ובקואליציה מפעילים על ראש הממשלה לחץ להפוך את ההחלטה ולהשאיר את גלנט בתפקידו, ומנסים לתווך בין השניים, שלא שוחחו בנושא מאז יום ראשון.

דרעי הוא אחד הגורמים המרכזיים שלוחץ על נתניהו לחזור בו מהפיטורים, כמו גם השר דודי אמסלם, שמקורב מאוד לגלנט ומתווך בין הצדדים. לפי גורמים בליכוד, נתניהו העביר מסרים עם דרישות שגלנט יתנצל על הצהרתו נגד המהפכה המשפטית וכן יתפטר מהכנסת כדי להבטיח שלא יצביע נגד החקיקה לכשתחודש.

בנימין נתניהו,ניר ברקת, הצבעה במליאת הכנסת, 22 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
נפגשים בשעה זו, נתניהו וברקת/פלאש 90, יונתן זינדל

בינתיים, נתניהו מקיים סבב פגישות עם בכירים בליכוד כמו ברקת ואבי דיכטר ושוקל את מינוים לתפקיד, וגם שמו של השר ישראל כץ עולה עדיין כמועמד אפשרי. לפי גורמים בליכוד, נתניהו שוקל למנות ממלא מקום שר ביטחון, לתקופה של שלושה חודשים בלבד, ובוחן מי מבכירי המפלגה יסכים להתמנות במינוי זמני.

עוד בוואלה!

אחרי שקרא לעצור את החקיקה: נתניהו הדיח את שר הביטחון יואב גלנט

לכתבה המלאה

במוצאי שבת הביע גלנט את התנגדותו מהמשך החקיקה בהצהרה פומבית ראשונה שנשא בנושא. "צריך שינוי במערכת המשפט - מארג היחסים בין הרשויות דורש תיקון, ועם זאת, שינויים משמעותיים ולאומיים עושים בהדברות ובשיח", אמר. בעקבות הצהרתו הודיע למחרת נתניהו על פיטוריו מתפקיד שר הביטחון.

גלנט קרא להידברות בין המחנות והזהיר מגל הסרבנות לשירות במילואים. "אמרתי זאת בשיחות סגורות בשבועות האחרונים, בעת הזו חייבים לעצור את התהליך כדי לשבת ולדבר. עכשיו אני אומר זאת בקולי, למען ביטחון ישראל - צריך לעצור בעת הזו את תהליך החקיקה, לאפשר לעם ישראל לחגוג את חג הפסח, יום העצמאות ולהתאבל יחד ביום הזיכרון. לעצור מיד את ההפגנות ולעצור כל גינונים של סרבנות. למען ביטחוננו זו חובתנו".

הצהרתו התקבלה בתגובות מעורבות מצד חברי כנסת ושרים מהליכוד. הח"כים דוד ביטן, יולי אדלשטיין ויו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס הביעו תמיכה בדבריו של גלנט, בעוד שח"כים ושרים אחרים במפלגה תקפו אותו וקראו לפטרו. גם השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר קרא לפטר את גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully