וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי בנאשוויל: "ההורים הנוצרים של התוקפת לא קיבלו את היותה גאה"

עודכן לאחרונה: 29.3.2023 / 11:44

כילדה, אודרי הייל נהגה להחליף לבגדים גבריים ברגע שהיתה מחוץ לבית. על פי המשטרה, הייל - שרכשה 7 כלי נשק באופן חוקי -תיכננה להוציא לפועל מתקפות נוספות, כולל נגד משפחתה. עוד נחשף כי מנהלת בית הספר נהרגה כשרצה לעבר היורה כדי לעצור אותה מלפגוע בילדים

בווידאו: שישה הרוגים בירי בבית ספר יסודי בנאשוויל/רויטרס

אודרי הייל, שביצעה ביום שני ירי המוני בבית ספר יסודי בנאשוויל בטנסי, שבו נהרגו שלושה מבוגרים ושלושה ילדים, לא הסתדרה עם הוריה הנוצרים משום שלא "הצליחו לקבל" את היותה טראנסג'נדרית גאה, כך חשף היום (רביעי) ה"דיילי מייל".

האם נורמה בת ה-61 ובעלה רונלד בן ה-64, לא נתנו להייל, שאימצה באחרונה את השם "איידן" והזדהתה בכינוי גוף זכרי, להתלבש בבגדי גברים בביתם.

הייל, בת ה-28, נאלצה להמתין עד שהיתה יוצאת מהבית כדי להחליף בגדים, על פי מקור המעורה בפרטים. "אנשים רואים רק את מה שהם רוצים לראות. הדת שלהם לא איפשרה להם לקבל הומוסקסואליות", אמר המקור לעיתון הבריטי. "היא היתה אודרי בבית, אך מחוץ לבית היא החליפה בגדים. הם ידעו על כך, אך לא קיבלו זאת", הוא הוסיף.

ההורים של הרוצחת אודרי הייל שביצעה ירי המוני בבית ספר יסודי בנאשוויל. טוויטר, צילום מסך
ההורים של אודרי הייל/צילום מסך, טוויטר
אודרי הייל, הרוצחת בבית ספר בנאשוויל טנסי. טוויטר, צילום מסך
אודרי הייל/צילום מסך, טוויטר

שכנים של הייל בפרבר שבו חיתה משפחתה במשך שלושה עשורים, אמרו כי לא היה להם מושג לגבי השינויים שעברו על הייל וזכרו אותה כ"נערה סקייטרית, מעין ילדה-ילד". אחד מהם אמר כי "היא הציגה את עצמה לפני שנה וחצי כ'אודרי'. התייחסתי אליה כאל נקבה, והיא לא תיקנה אותי. היא נראתה טיפוס אמנותי, שקטה ומנומסת".

המשטרה אמרה כי הייל תיכננה להוציא לפועל מתקפות נוספות, כולל על משפחתה. "שוחחנו עם האב והאם. חיפשנו בבית ומצאנו שני נשקים נוספים ומפות נוספות. אנחנו מאמינים שהיו עוד מטרות, כולל בני משפחה וקניון בנאשוויל", אמר מפקד המשטרה ג'ון דרייק.

הנשק של אודרי הייל, הרוצחת בבית ספר בנאשוויל טנסי,. טוויטר, צילום מסך
הנשק של אודרי הייל/צילום מסך, טוויטר
הרוצחת אודרי הייל נכנסת לבית הספר "קובננט" ביריו עם שני רובי סער בידיה. רויטרס
אודרי הייל בבית הספר/רויטרס
מצלמות הגוף של השוטרים בנאשוויל. טוויטר, צילום מסך
מצלמות הגוף של השוטרים בזירה/צילום מסך, טוויטר
מצלמות הגוף של השוטרים בנאשוויל. טוויטר, צילום מסך
מצלמות הגוף של השוטרים בזירה/צילום מסך, טוויטר

לא ברור כיצד נהפכה הייל מ"ילדה מתוקה", כפי שתיארו אותה השכנים, לרוצחת שחיברה מניפסט ושירטטה את תוכניות המתקפה שלה. על פי המשטרה, היט היתה בטיפול בשל "הפרעה רגשית", והוריה סברו שאין ברשותה נשק לאחר שמכרה את הרובה היחיד שחשבו שיש לה.

אך בפועל, הייל אגרה נשק. היא היתה בחמש חנויות וקנתה בסך הכל שבעה כלי נשק, שאותם החביאה בביתה. שלושה מהם, כולל רובה בסגנון AR-15, שימשו אותה בירי ההמוני בבית הספר הנוצרי "קובננט".

הייל גם שלחה הודעות אינסטגרם לחברת ילדות לפני 10 בבוקר ביום שני ובהם כתבה "אני מתכננת למות היום", וזה יופיע בחדשות, אמרה אווריאנה פאטון ל-CNN. לדברי פאטון, היא התקשרה לקו החירום ולמשטרת מחוז דווידסון לדווח על ההודעות ב-10:13. באותו זמן, המשטרה כבר קיבלה שיחה לגבי יורה פעיל בבית הספר.

הייל, לשעבר תלמידה בבית הספר, סיימה בשנה שעברה את לימודיה בקולג' נוסי לאמנות ועיצוב בנאשוויל. היא עבדה כמעצבת גרפית פרילאנסרית, נכתב בדף לינקדאין שלה.

קתרין קונס, מנהלת בית הספר היסודי הנוצרי בנאשוויל, שנהרגה בירי המוני. טוויטר, צילום מסך
מנהלת בית הספר שנהרגה. קתרין קונס/צילום מסך, טוויטר

נאשוויל שרויה באבל כבד לאחר הירי, שבו נהרגה גם מנהלת בית הספר קתרין קונס בת ה-60 כשרצה לעבר הייל בניסיון לעצור אותה. קונס נמצאה כשהיא שוכבת באחד המסדרונות - מה שמרמז על כך שהיא התעמתה עם היורה.

סוכן FBI לשעבר וחבר בעיריית נאשוויל, ראס פולי, אישר כי קונס הציבה את חייה בסכנה כדי להציל את התלמידים הצעירים. "עד ראיה בבית הספר אמר כי קתרין היתה בשיחת זום כששמעה את הירייה הראשונה", הוא אמר. "היא ניתקה מיד את השיחה ורצה לעבר היורה. בנוסף, היא גיבשה פרוטוקול למקרה של ירי בבית הספר, שהציל חיים רבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully