וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאילנד: חמוש ירה בעשרות בני אדם במעון ילדים - והתאבד

עודכן לאחרונה: 6.10.2022 / 14:54

שוטר לשעבר ירה ב-38 מבוגרים וילדים במעון, ולאחר מכן ירה באישתו, בילד שלו - ואז ירה בעצמו. על פי דיווחים, התינוקות במעון ישנו כשהיורה חדר פנימה והחל לדקור ולירות לכל עבר

34 הרוגים במסע ירי במעון ילדים בתיאלנד 06 באוקטובר 2022/רויטרס

שוטר לשעבר הרג היום (חמישי) 38 בני אדם, ובהם 22 ילדים, במסע ירי המוני במעון בעיר אותאי סוואן, 500 ק"מ מצפון מזרח לבירה בנגקוק, במחוז נונג בואה לאמפו. לפחות 12 בני אדם נוספים נפצעו.

רב טוראי פאניה קאמרב (Panya Khamrab) חדר למעון בשעות הצהריים כשמרבית הילדים - ככל הנראה עוללים בגילי שנתיים - ישנו. עם כניסתו למעון, החל היורה לירות והרג חמישה אנשי צוות, ובהם גננת בחודש השמיני להריונה, אמרה גורמת רשמית אזורית ג'ידאפה בונסום, לסוכנות הידיעות רויטרס.

"אנשים חשבו שמדובר בזיקוקי דינור בהתחלה", היא הוסיפה. לאחר שסיים את מסע הירי, השוטר לשעבר ירה באישתו, בילדו ואז בעצמו - ומת. המניע לטבח טרם התברר.

היורה הודח מהמשטרה בשנה שעברה בשל בעיות סמים. הבוקר, לפני שיצא למסע הירי, נכח החשוד בשימוע בבית המשפט בגין עברות סמים. כשהגיע למעון היום במסחרית טויוטה שלו לחפש אחר בנו, היה היורה עצבני, עדכנה המשטרה. הוא לא מצא את הילד ועזב כשהוא יורה בעוברים ושבים ודורס אותם, אמר דובר המשטרה פאייזן לוסומבון לערוץ הטלוויזיה PBS. לדבריו, היורה שב לאחר מכן לביתו, שם הרג את אשתו ובנו. עוד נמסר מהמשטרה כי הרובה שבו השתמש היורה היה חוקי וכי הוא השתמש בעיקר בסכין כדי להרוג את התינוקות.

פריות צ'אן אוצ', ראש ממשלת תאילנד, אמר כי מדובר בתקרית מזעזעת ושלח את תנחומיו למשפחות הקורבנות. בדף הפייסבוק שלו, הורה ראש הממשלה לכל רשויות החירום לטפל בפצועים.

לוחית רישוי של החמוש במסע הטבח בתאילנד. טוויטר, אתר רשמי
המכונית שבה נהג היורה/אתר רשמי, טוויטר
זירת הירי בתאילנד. 6 באוקטובר 2022. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
זירת הירי/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
החשוד בירי בתאילנד. 6 באוקטובר 2022. מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, צילום מסך
החשוד בירי בתאילנד/צילום מסך, מתוך רשתות חברתיות, לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

שיעור המחזיקים בנשק בתאילנד בעלי רישיון הוא גבוה יחסית למדינות אחרות באזור, ועל פי הנתונים הרשמיים אין כמות גדולה של נשק לא חוקי במדינה. הנשק הלא חוקי שכן נכנס למדינה מצליח לעבור דרך הגבולות שאינם מוגנים היטב מפני הברחות.

מסעות ירי הן נדירים בתאילנד אך ב-2020, חייל שזעם שעסקת נדל"ן שבה היה מעורב לא יצאה לפועל, הרג לפחות 29 בני אדם ופגע ב-57 בטבח שכלל ארבע זירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully