וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוצחת בנאשוויל: תלמידה טראנסג'נדרית מצטיינת לשעבר "מתוקה וצחקנית"

עודכן לאחרונה: 28.3.2023 / 11:10

המשטרה פירסמה את הסרטון המחריד שבו נראית אודרי הייל נכנסת לבית הספר "קובננט" ביריות וממשיכה להלך במסדרונות עם שני רובי סער בידיה. לפני שנורתה ונהרגה ע"י המשטרה, היא הספיקה להרוג 3 ילדים בני תשע ו-3 מבוגרים - בהם הבת של הכומר ומנהלת ביה"ס

בווידאו: שישה הרוגים בירי בבית ספר יסודי בנאשוויל/רויטרס

משטרת נאשוויל פירסמה אמש (שני) את הסרטון המחריד שבו נראית אודרי הייל נכנסת לבית הספר היסודי-נוצרי "קובננט" ביריות ואז ממשיכה בשלווה להלך במסדרונות עם שני רובי סער בידיה.

בסרטון נראית הייל, בת ה-28, מסתערת לתוך בית הספר לפני שפותחת בירי מסיבי על דלתות הזכוכית בצד המבנה. לאחר שהיא נמצאת כבר בתוך הבניין, הייל, עונדת כובע מצחייה אדום הפוך, מכנסי צבא ו-וסט כהה, נכנסת לחדרי הכתות דרך הדלתות הלא נעולות, ומחפשת קורבנות אפשריים. הייל הגיעה לבית הספר במכונית הונדה פיט וחנתה מחוץ לבניין.

הייל רצחה שלושה ילדים בני תשע ושלושה עובדים בגילי 60 לפני שנורתה ונהרגה על ידי המשטרה. במהלך העימות הקטלני, הייל ירתה גם לעבר שוטרים שישבו בתוך הניידות שלהם מחלון הקומה השנייה של בית הספר, על פי הרשויות. שני השוטרים שפתחו באש לעברה הם אקס אנגלברט ומייקל קולזו ,בעלי ותק של שנים במחלקה.

הסרטון:

אודרי הייל, הרוצחת בבית ספר בנאשוויל טנסי. טוויטר, צילום מסך
אודרי הייל/צילום מסך, טוויטר
אודרי הייל, הרוצחת בבית ספר בנאשוויל טנסי. טוויטר, צילום מסך
אודרי הייל מקבלת פרס בבית ספר לאמנות/צילום מסך, טוויטר
הנשק של אודרי הייל, הרוצחת בבית ספר בנאשוויל טנסי,. טוויטר, צילום מסך
הנשק של אודרי הייל/צילום מסך, טוויטר

מפקד משטרת נאשוויל ג'ון דרייק אמר כי הייל שמה ליעד את בית הספר, אך בחרה את הקורבנות במקרה. הייל היתה תלמידה לשעבר של בית הספר, על פי הרשויות. "יש לנו מניפסט, יש לנו כתבים שלה ואנו עוברים עליהם", אמר דרייק במסיבת עיתונאים אמש. "יש לנו מפה שהיא שירטטה לגבי ביצוע הירי. היא תכננה לגרום נזק גדול יותר ממה שגרמה", הוסיף דרייק. לדבריו, הייל תיכננה להתקיף בית ספר נוסף באזור, אך שינתה את דעתה משום שהוא היה מאובטח מדי.

דרייק התייחס להייל כאישה, אך אמר כי היא זיהתה את עצמה כטראנסג'נדרית. העיתון "טנסיאן" דיווח כי דובר המשטרה אמר לאחר מכן כי הייל כינתה את עצמה בכינוי הגוף "הוא" וכך כתוב גם בדף הלינקדאין שלה.

הקורבנות בירי ההמוני הם אוולין דיקהאוס, היילי סקראגס, בתו של כומר בית הקהילה ו-ויליאם קיני בני התשע, ומייק היל, בן ה-61, המורה המחליפה סינתיה פיק בת 61 וקתרין קונס, מנהלת בית הספר בת 60.

הייל היתה תלמידה מצטיינת בבית הספר, שבו לומדים 200 תלמידים בגילי גן עד כתה ו'. בית הספר הפרסביטריאני מתמקד בלימודי תיאולוגיה, תנ"ך ושיעורים רגילים. "אין לנו עדיין את כל הפרטים, אבל יכול להיות שהייל לא היתה מרוצה מכך שנאלצה ללמוד בבית הספר", אמר דרייק ל-NBC.

הרצח בבי"ס בנאשוויל טנסי. רויטרס
ילדים מפונים מבית הספר לאחר הירי/רויטרס
ירי בבית ספר יסודי נוצרי בנאשוויל טנסי. טוויטר, צילום מסך
זירת הירי/צילום מסך, טוויטר
ירי בבית ספר יסודי נוצרי בנאשוויל טנסי. טוויטר, צילום מסך
בית הספר הנוצרי בנאשוויל/צילום מסך, טוויטר
ירי בבית ספר נוצרי בעיר נשוויל בטנסי. טוויטר, צילום מסך
בית הספר הנוצרי בנאשוויל/צילום מסך, טוויטר

חברה לשעבר של הייל תיארה אותה בראיון ל"דיילי מייל" כ"בחורה מתוקה ומצחיקה". היא למדה עם הייל בבית הספר לאמנות ב-2011-2014. "מה שהיא עשתה הוא בלתי נסלח, אך הכרתי אותה כבחורה מתוקה ומצחיקה", היא אמרה. "כשהיאא יצאה בתור טראנסית, איש לא הופתע. היא לא התאימה לסטראוטיפ של יורה בבית ספר. איני יודעת מה קרה לה שגרם לה להפוך לאדם הזה שראינו בחדשות. כל מיש היה איתי בכתה לא מאמין. איש לא צפה דבר כזה".

היא הוסיפה כי "למדנו ילד בבית הספר התיכון לאמנות, שם היו כמה תלמידים טראנסים ואחרים שהיו חלק מקהילת הלהטב"ק. היא היתה מאוד מעורבת בבית הספר והיו לה כמה חברים". בנוסף, השתיים נהגו להתאמן יחדיו בריצה. "רצנו יחד בנבחרת של בית הספר, והיא היתה חלק נהדר בקבוצה", אמרה החברה.

"מעולם לא הגנתי על אדם שפגע בילד. אבל באמת קשה להאמין שהיא עשתה זאת. חשבתי שזאת טעות בתחילה. היתה לה קבוצה של חברים טובים, היא היתה מעורבת בפרויקטים רבים בבית הספר. לא מה שהייתם מצפים ממישהו שמעשה כזה דבר". המשטרה הוסיפה כי להייל לא היו תיקים פליליים או בעיות נפשיות, וכי הם בקשר עם אביה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully