וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טקסס: 19 תלמידים ושני מורים נרצחו במסע ירי בבית ספר יסודי

עודכן לאחרונה: 25.5.2022 / 10:41

היורה, בן 18, נורה למוות על ידי שוטרים לאחר שרצח 21 בני אדם. לפני שהחל במסע הרצח ירה בסבתו. מחקירה ראשונית עולה כי היורה פרסם תמונה של כלי נשק ברשתות החברתיות והגיע למוסד כשהוא עוטה שכפ"ץ. ביידן הורה להוריד את הדגלים במדינה לחצי התורן למשך 3 ימים

בווידאו: זירת הטבח בבית ספר בטקסס, 19 תלמידים ו-2 מבוגרים נרצחו/צילום: רויטרס

19 ילדים ושני מורים נרצחו הערב (שלישי) במסע ירי בבית ספר יסודי בדרום טקסס. היורה, בן 18, נהרג גם כן. בנוסף, לפני שיצא לטבח ירה גם בסבתו, מצבה עוד לא ברור. אחת הנרצחות היא מורת כיתה ד', אווה מירלס, שלימדה במוסד 17 שנה. זה מסע הירי הקטלני ביותר בארצות הברית מאז סנדי הוק ב-2012, אז נרצחו 20 ילדים בגילי 5 עד 7 ושישה מבוגרים.

היורה, שפעל לבד, הוא סלבדור ראמוס, צעיר בן 18 מתיכון באובלדה, שבטקסס - כך לדברי מושל טקסס גרג אבוט. "ככל הנראה, היורה נטש את כלי הרכב שלו ונכנס לבית הספר היסודי 'רוב' עם אקדח, אולי גם רובה, אך זה עדיין לא מאושר", אמר.

מחקירה ראשונית עולה כי לפני שלושה ימים פרסם תמונות של כלי נשק ברשתות החברתיות. כמו כן, היורה ריסק את המכונית שלו בתעלה לפני שפתח במסע הרצח. לאחר מכן המשיך, כשהוא עוטה שכפ"ץ לעבר בית הספר. עוד עולה כי ככל הנראה התעמת עם כוח משטרה, אך עדיין הצליח להיכנס למוסד החינוכי. שני שוטרים נפצעו באירוע.

הנשיא ביידן עודכן. ציוץ של דוברת הבית הלבן

מסע ירי קטלני בבית הספר היסודי רוב, אובלדה, טקסס. 24 במאי 2022. AP
מסע ירי קטלני בבית הספר היסודי רוב באובלדה טקסס/AP

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הורה להוריד את הדגלים לחצי התורן בבית הלבן ובמבני ציבור אחרים למשך שלושה ימים כאות כבוד לקורבנות. "לא הגיוני שילד בן 18 יכול לקנות נשק", אמר הנשיא, "כאומה, עלינו לשאול מתי נעמוד מול לובי הנשק? כמה עשרות של תלמידי בתי ספר עוד יאלצו לראות חברים מתים כאילו הם בשדה קרב?".

סגנית נשיא ארצות הברית קמלה האריס אמרה כי "הלבבות שלנו ממשיכים להישבר", והוסיפה כי "כאומה, עלינו להיות אמיצים ולנקוט פעולה כדי להבטיח שדבר כזה לא יקרה שוב".

העיירה אובלדה, כ-130 ק"מ מערבית לסן אנטוניו, מונה 15 אלף איש. 75% מהאוכלוסייה היא לטינית אמריקנית.

ירי בבית הספר היסודי אובלדה בטקסס
24 במאי 2022. מרקו בלו, רויטרס
זירת הירי בבית הספר רוב, הערב/רויטרס, מרקו בלו

מוקדם יותר, מחוז בתי הספר העצמאיים המאוחדים של אובלדה פרסם הודעה בטוויטר שלו המתארת את התקרית כ"יורה פעיל" בבית הספר היסודי רוב. "רשויות אכיפת החוק נמצאות במקום", נמסר. "שיתוף הפעולה שלכם נדרש בשלב זה על ידי הימנעות מביקור בקמפוס".

דקת דומיה בבית הלבן לזכר הנרצחים בבית הספר סנדי הוק בניוטאון, קונטיקט. 21 בדצמבר 2012. GettyImages
דקת דומיה בחדר הסגלגל לזכר הנרצחים בסנדי הוק. 2012/GettyImages

הטבח בסנדי הוק אירע ב-14 בדצמבר 2012 בניוטאון שבמדינת קונטיקט, ובמהלכו נרצחו 27 בני אדם. רוצח, אדם לאנזה בן ה-20, שהיה חמוש בשני אקדחים ורובה, רצח תחילה את אמו בביתה ולאחר מכן 20 ילדים. לאחר מכן הוא התאבד.

  • עוד באותו נושא:
  • טקסס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully