וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל כוונת נתניהו לעצור את החקיקה: מאה אלף הפגינו בכנסת

מפגינים הגיעו בהמוניהם לירושלים כדי להפגין מול משכן הכנסת. בתוך כך נמשכות ההפגנות בשאר המוקדים בארץ, בהם תל אביב, באר שבע וחיפה

שידור חי מההפגנות בירושלים. קרדיט: STAVIEW

LIVE

עשרות אלפי בני אדם הגיעו היום (שני) להפגנה מול הכנסת בירושלים במחאה נגד המהפכה המשפטית. בשל העומס תגברה רכבת ישראל את הקווים אל העיר. במקביל, הפגינו עשרות אלפים בתל אביב וכן אלפים רבים בבאר שבע וחיפה. ההפגנות התחדשו הבוקר, שעות לאחר שפוזרו במהלך הלילה, אז יצאו המפגינים למחות ברחבי הארץ באופן ספונטני במחאה על הדחת שר הביטחון יואב גלנט.

במשטרת ירושלים נערכו בכוחות מתוגברים לקראת יום עמוס בהפגנות. גם מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, הגיע אל מוקד ההפגנות בירושלים ונמצא כעת בחפ"ק סמוך למקום. מהמשטרה נמסר כי עד כה נעצרו מבין המפגינים שלושה בני אדם, שהתפרעו ותקפו שוטרים. עוד נמסר כינחסמו מספר צירי תנועה בירושלים בהם רופין, רבין, הנשיא השישי, שדרות המוזיאונים, לורך, עזה, זוסמן וקפלן.

בנוסף להפגנה הגדולה מול הכנסת בצהריים, מתוכננת הפגנה נוספת בערב של ארגון לה פמיליה התומך במהפכה. 450 חברי ארגון "אנשים, אחים, אנחנו" הודיעו כי יגיעו לשם כדי לחצוץ בין המפגינים משני הצדדים.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, מול הכנסת, ירושלים. 27 במרץ 2023. ינון שלום יתח
ההפגנה בירושלים, היום/ינון שלום יתח
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
עשרות אלפי בני אדם בירושלים, היום/אתר רשמי, ללא
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, גשר המיתרים,ירושלים, 27 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
הפגנה ליד גשר המיתרים, היום/אתר רשמי, ללא

האירועים המרכזיים:

  • כ-100 אלף בני אדם מפגינים מול הכנסת בירושלים
  • עשרות ראשי רשוית פתחו בשביתת רעב
  • המשטרה נערכת להפגנת ענק של הימין
  • עימותים בין שוטרים ומפגינים בתל אביב
  • חיכוכים בין מפגינים בעד ונגד הרפורמה מול הכנסת ירושלים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, ירושלים, 27 במרץ 2023. ללא, אתר רשמי
ההפגנה בירושלים, היום/אתר רשמי, ללא
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, גשר המיתרים,ירושלים, 27 במרץ 2023. רוני כנפו
הפגנה בגשר המיתרים, היום/רוני כנפו

שר הביטחון לשעבר, משה בוגי יעלון, נאם דברים בעצרת המחאה בירושלים. "לא נרפה עד שנוודא שישראל לא תהיה דיקטטורה, ברוח מגילת העצמאות - רק דמוקרטיה", מסר יעלון, "יש לנתניהו מטרה אחת, לעלות עם D9 על הרשות השופטת ובג"ץ, ואנחנו הולכים לעצור בגופנו אותו.

במקביל לעצרת המרכזית מול הכנסת, למעלה מ-10 אלפים מפגינים יצאו בצעדה לכיוון גשר המיתרים. המפגינים חסמו את הכניסה לעיר, אולם המשטרה פינתה אותם מהמקום. כמו כן, החלה צעדה נוספת ברחוב יפו שבעיר, כשכוחות המשטרה מונעים מהמפגינים לחסום את הרכבת הקלה.

אוטובוסים שהיו אמורים להסיע את המפגינים חזרה מהמחאה בירושלים לא מצליחים להגיע למקום בעקבות עומסי התנועה. כעת, עולה חשש של התנגשות עם זמן ההפגנה של התומכים ברפורמה המשפטית. זאת, לחר שכבר החלו חיכוכים בין מפגינים משני הצדדים, בעד ונגד הרפורמה.

חוקי המהפכה המשפטית. ללא, מערכת וואלה!
חוקי המהפכה המשפטית/מערכת וואלה!, ללא
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,תל אביב. 27 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההפגנה בתל אביב, הבוקר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנה נגד המהפכה המשפטית , רכבת השלום 27 במרץ 2023. אורי סלע
מפגינים בתחנת רכבת השלום בתל אביב, היום/אורי סלע
הפגנה נגד המהפכה המשפטית דרך השלום, תל אביב. 27 במרץ 2023. אורי סלע
מפגינים על איילון בת"א, היום/אורי סלע

גם לתל אביב הגיעו אלפים להפגין, וחסמו את צומת עזריאלי וצומת רוקח-נמיר. כוח משטרה בסיוע פרשים החל להתעמת עם המפגינים באזור בעקבות נסיונות המפגינים לרדת לאיילון ולחסום את הכביש. התנועה בציר נעצרה לסירוגין.

כ-10,000 הפגינו בצהריים בצומת מת"ם בחיפה וחסמו אותה לכחצי שעה. לאחר מכן נפתח נתיב בכל כיוון על כביש 4. המשטרה בחרה הפעם לגלות סובלנות כלפי המפגינים, ואיפשרה להם להתנהל כרצונם עד שהתפזרו עצמאית למעט כמאתיים שעדיין מתגודדים, לא הפעילה אמצעים ולא ביצעה מעצרים. מכת"זית שחנתה בסמוך לא הופעלה. מפגין אחד שעוכב - שוחרר. בערב צפויה הפגנת המונים נוספת בחיפה, במרכז חורב.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, צומת מת״מ, חיפה. 27 במרץ 2023. עמרי רוזנברג, אתר רשמי
הפגנה בצומת מת"מ בחיפה, היום/אתר רשמי, עמרי רוזנברג

גם בבאר שבע התקיימו הפגנות. בכביש רגר המרכזי בעיר צועדים כ-1,500 סטודנטים שמפגינים במחאה על המהפכה, ובסך הכל לפי שעה מוחים כ-7,000 מפגינים.

בנוסף, עשרות ראשי רשויות בארץ הודיעו הבוקר על פתיחה בשביתת רעב. כמו כן, הקימו ראשי הרשויות מאהל מחאה בגן הוורדים בירושלים, מול הכנסתת.

המוני סטודנטים יצאו להפגין נגד המהפכה המשפטית , באר שבע,  27 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ההפגנה בבאר שבע, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המוני סטודנטים יצאו להפגין נגד המהפכה המשפטית , באר שבע,  27 במרץ 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
סטודנטים מוחים בבאר שבע, היום/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המחאה התרחבה אמש בעקבות הודעת לשכת ראש הממשלה על פיטורי גלנט. בעקבות ההודעה, המוני בני אדם יצאו למחות באופן ספונטני במוקדים רבים בארץ, מה שהגביר את הקולות במפלגת הליכוד להצטרף לקריאה של שר הביטחון לעצור את החקיקה.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,ירושלים. 27 במרץ 2023. TPS
ההפגנה בירושלים, היום/TPS

הבוקר הצטרפו ארגונים רבים למחאה, ובראשם ההסתדרות, שהודיעה על השבתת המשק בעקבות צעדי הממשלה. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד קרא "לעצור את הטירוף", במסיבת עיתונאים מיוחדת שכינס לצד בכירי המשק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully