וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימותים ומעצרים: המונים מפגינים מחוץ למעון רה"מ

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 23:46

אלפים הגיעו לרחוב עזה לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע על פיטוריו של שר הביטחון גלנט בעקבות קריאתו לעצור את חקיקת הרפורמה המשפטית. עימותים אלימים התפתחו בין מפגינים לשוטרים, לפחות 15 מפגינים נעצרו

בווידאו: לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה/צילום: רוני כנפו

המונים יצאו הערב (ראשון) הערב לרחובות לאחר ההודעה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון יואב גלנט, שהצהיר אמש שיש לעצור את חקיקת המהפכה המשפטית.

בזמן שהמונים חסמו את נתיבי איילון לשני הכיוונים, הפגנה גדולה נוספת החלה ברחוב עזה שבירושלים מחוץ למעון ראש הממשלה. אלפים הגיעו זמן קצר לאחר ההודעה על פיטורי גלנט ועימותים החלו להתפתח בין המפגינים לשוטרים לאחר שהגדרות נפרצו.

כוחות המשטרה השתמשו במכתזית ובפרשים כדי לפזר את המפגינים ולפחות 15 בני אדם נעצרו.

לאחר פיטורי השר גלנט המוני מפגינים מוחים מחוץ לביתו של ראש הממשלה. 26 במרץ 2023. רוני כנפו
המונים מפגינים מחוץ למעון רה"מ בירושלים/רוני כנפו

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי קיים הערכת מצב שבה השתתפו מפקדי המחוזות לאור המחאות הערב ואלה הצפויות מחר. המפכ"ל ציין כי המשטרה תאפשר את זכות המחאה, אך לא תאפשר הפרות סדר.

עד כה נתניהו לא הגיב בקולו להצהרתו של גלנט, שהגיב לפיטוריו בטוויטר, וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי". בעקבות המהלך מסרו מארגני המחאה נגד המהפכה המשפטית כי יקיימו הלילה הפגנה ספונטנית מול הקרייה בתל אביב ומול בית ראש הממשלה בירושלים.

נתניהו זימן את גלנט ללשכתו ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת ששהה בביקור מדיני בחו"ל במהלך סוף השבוע. השר גלנט לא תיאם את דבריו עם רה"מ מראש, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון. בסביבת רה"מ טוענים כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום".

עוד נמסר מגורמים בליכוד כי שר המשפטים יריב לוין ובנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו הם שלחצו על נתניהו לפטר את גלנט, ושיכנעו אותו שהוא חותר תחתיו ועליו להפגין כוח. בסביבת נתניהו היו שהמליצו לא לפטרו אך יאיר ויריב לחצו מהרגע הראשון ובסוף הכריעו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
לאחר פיטורי השר גלנט יותר מאלף מפגינים הגיעו למחלף השלום. 26 במרץ 2023. אורי סלע
מדליקים אש גם בנתיבי איילון בתל אביב/אורי סלע
לאחר פיטורי השר גלנט - המונים נוהרים עם דגלים ברחובות ירושלים. 26 במרץ 2023. ינון שלום יתח
לאחר פיטורי השר גלנט - המונים נוהרים עם דגלים ברחובות ירושלים. 26 במרץ 2023/ינון שלום יתח

דוברת המועצה לביטחון לאומי אמרה לוואלה! כי הממשל האמריקני מודאג מהחלטתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את שר הביטחון.

"אנחנו מודאגים מאוד מההתפתחויות בישראל ומההשפעה האפשרית שלהם על מוכנות צה"ל כפי שהתריע שר הביטחון יואב גלנט. המצב שנוצר מדגיש עוד יותר את הצורך הדחוף בהשגת פשרה", מסרה הדוברת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully