וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הפיטורים: אדלשטיין מכנס את ועדת חוץ וביטחון בהשתתפות גלנט

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 23:05

אדלשטייין אמר כי הוועדה תתכנס לדון בהשלכות הביטחוניות של אישור הרפורמה במתכונתה הנוכחית. שר הביטחון המפוטר הוזמן להשתתף בכינוס הוועדה. לדברי אדלשטיין, הוא מעוניין שחברי הכנסת יעודכנו על "השלכות המתחים החברתיים" על מערכת הביטחון מפי השר היוצא

בווידאו: גלנט קרא לעצירת החקיקה: "ישנה סכנה מידית לביטחון המדינה"/צילום: דוברות משרד הביטחון

יור ועדת החוץ והביטחון ח"כ יולי אדלשטיין, הודיע הערב כי בכוונתו לכנס מחר (שני) את הוועדה לדיון חסוי בהשלכות הביטחוניות של אישור הרפורמה המשפטית במתכונתה הנוכחית ובעיתוי זה. בדיון צפוי להשתתף שר הביטחון המפוטר יואב גלנט. אדלשטיין הסביר כי הוא מעוניין שחברי הכנסת יקבלו את העדכונים על "ההשלכות המתחים החברתיים במדינת ישראל על מערכת הביטחון" מפי שר הביטחון היוצא.

יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
מעוניין שחברי הכנסת יקבלו עדכון על "השלכות המתחים החברתיים" על מערכת הביטחון. יולי אדלשטיין/ראובן קסטרו

מוקדם יותר קרא יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן לאדלשטיין בחשבון הטוויטר שלו לכנס את הוועדה.
ליברמן כתב: "אני קורא ליו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אדלשטיין, לכנס על הבוקר את ועדת המשנה למודיעין, לדיון חירום על מצבה של מערכת הביטחון ופיטורי שר הביטחון".

עוד בוואלה!

האופוזיציה על פיטורי גלנט: "דיקטטורה במיטבה". בן גביר: מברך על הצעד

לכתבה המלאה
לאחר פיטורי השר גלנט - המונים נוהרים עם דגלים ברחובות ירושלים. 26 במרץ 2023. ינון שלום יתח
הפגנה ספונטנית בירושלים לאחר פיטורי יואב גלנט, 26 במרץ 2023/ינון שלום יתח

ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר הערב את שר הביטחון יואב גלנט מתפקידו, כך הודיעה לשכתו של נתניהו. המהלך נעשה לאחר שגלנט קרא אמש פומבית לעצור את החקיקה במסגרת המהפכה המשפטית. עד כה נתניהו לא הגיב בקולו להצהרתו של גלנט, שהגיב לפיטוריו בטוויטר, וכתב: "ביטחון מדינת ישראל תמיד היה ותמיד יישאר משימת חיי". בעקבות המהלך פרצו הפגנות ספונטניות מול הקרייה בתל אביב ומול בית ראש הממשלה בירושלים.

לפי גורמים בלשכת ראש הממשלה, נתניהו זימן את גלנט ללשכתו ואמר לו שהוא איבד את האמון בו לאחר שפעל נגד הממשלה ונגד הקואליציה בעת ששהה בביקור מדיני בחו"ל במהלך סוף השבוע. השר גלנט לא תיאם את דבריו עם רה"מ מראש, ובכך חיבל במאמצים להגיע לפתרון. בסביבת רה"מ טוענים כי הסיבה המרכזית למהלך היא "תגובה רפה וחלשה מצד גלנט נגד הסרבנות בצה"ל, דבר שאין לו שום מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully