וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונג קונג: הפגנה ראשונה מזה כשנתיים קיבלה אישור

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 17:09

ההפגנה נגד פרויקט נדל"ן, שנערכה תחת פיקוח המשטרה, כללה רק מאה אנשים שנדרשו לענוד תגי שם והופרדו מהתקשורת: "אני כאן כדי להצטרף למחאה, זאת לא צעדת בושה", אמר אחד המשתתפים

בווידאו: 47 פעילים דמוקרטים בהונג קונג הואשמו בקשירת קשר למעשי חתרנות/צילום: רויטרס

ההפגנה הראשונה מזה שנתיים נערכה היום (ראשון) בהונג קונג באישור ותחת פיקוח המשטרה. ההפגנה הקטנה כללה רק מאה אנשים, והיתה הראשונה מאז סין הטילה מגבלות נרחבות על הזכויות והחופש של תושבי האי. המשתתפים נדרשו לענוד תגי שמות והשלטים שנשאו נבדקו מראש.

הצעדה היום היתה במחאה על תוכנית השתלטות על אדמות במזרח העיר. המשטרה דרשה ממארגני ההפגנה למלא שורה של דרישות קפדניות והקיפה את הצועדים בסרט כדי להפריד אותם מהתקשורת.

המשתתפים קיבלו אישור לקרוא בקול נגד הפרויקט. אחד המשתתפים אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הסדרי ההפגנה היו "מגוחכים": "אני כאן כדי להצטרף למחאה, זאת לא צעדת בושה", הוא הוסיף. משתתף אחר אמר כי התנאים שתחתם הורשו להפגין הם "הפחדה".

ההפגנה הראשונה בהונג קונג מאז חוק הביטחון הלאומי הסיני. GettyImages
שוטרים הקיפו את המפגינים/GettyImages
ההפגנה הראשונה בהונג קונג מאז חוק הביטחון הלאומי הסיני. GettyImages
ההפגנה הראשונה מזה שנתיים/GettyImages
ההפגנה הראשונה בהונג קונג מאז חוק הביטחון הלאומי הסיני. רויטרס
המפגינים נדרשו לענוד תגי שם/רויטרס

הונג קונג היא אזור מינהלי מיוחד של סין. במסגרת המדיניות הסינית של "מדינה אחת, שתי מערכות", התושבים באי היו אמורים ליהנות מחירויות מסוימות שאינן נגישות לתושבי סין היבשת. החוקה של הונג קונג גם מעניקה את החופש להתאסף.

אך זכויות אלה נשחקו מאז 2020, כשבייג'ינג יישמה בהונג קונג חוק ביטחון לאומי בתגובה להפגנות הנרחבות ב-2019, שנמשכו חודשים נגד השליטה של בייג'ינג באי. לדברי המתנגדים לסין, מטרת החוק היתה דיכוי התנגדות והחלשת האוטונומיה של הונג קונג.

הפרלמנט הסיני אישר בסוף מאי 2020 ברוב גדול את היישום של חוקי הביטחון הלאומי על הונג קונג, שנועדו למנוע "בדלנות, חתרנות, טרור והתערבות זרה" בעיר. הקונגרס הלאומי העממי החליט ברוב של 2,878 נגד אחד לקדם את החקיקה, כששישה נמנעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully