וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בתמותה ופגיעה בכלכלה: תרחיש האימים לגלי חום בישראל

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 14:28

רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון והשירות המטאורולוגי התריעו כי יש להיערך לאפשרות שיפקדו את ישראל גלי חום חמורים כתוצאה ממשבר האקלים. לפי התחזית הקודרת, הטמפרטורה עלולה להגיע ל-49 מעלות, מה שיגרור זינוק בצריכת החשמל וממוצע אשפוז גבוה

מטיילים רוחצים בגן הלאומי אכזיב/מעריב

רשות החירום הלאומית במשרד הביטחון והשירות המטאורולוגי פרסמו היום (ראשון) תרחיש "ייחוס" שבו הם מציגים את הסכנות בגלי חום חמורים שעלולים לפקוד את ישראל, כתוצאה ממשבר האקלים. על פי התרחיש, גלי החום שיימשכו בין שלושה לארבעה ימים, עלולים להתרחש פעמיים בחודש במשך הקיץ, והטמפרטורה בהן עלולה להגיע עד 49 מעלות.

אם תרחיש זה יתממש, התמותה צפויה לעלות ב-8.5% יותר מהממוצע, ממוצע האשפוז עקב מחלות לב וכלי דם יהיה גבוה ב-10%-15%, שיא צריכת החשמל יעלה ב-10% והסיכוי לשריפות יגבר.

נמל תל אביב 28 באוגוסט 2022. ראובן קסטרו
גלי חום של עד 49 מעלות. תרחיש האימים לגלי חום בישראל/ראובן קסטרו

על פי התרחיש הייחוס, גלי חום עלולים לפקוד את כל הארץ, בעיקר בין יוני עד ספטמבר. במקרים כאלה, הטמפרטורה במישור החוף עלולה להגיע ל-35 מעלות ויותר מ-50% לחות, בהרים ל-42 מעלות, בנגב ובעמקי הצפון ל-44 ובבקעת הירדן ובערבה ל-49 מעלות.

ברשות מציינים שאומנם רוב אזרחי ישראל ידעו להתמודד עם הסכנות הצפויות, בין היתר בשל תשתיות מתאימות. אולם, האוכלוסיות החלשות בישראל או אלה שמתעסקים בעבודה פיזית בחוץ, עלולים להיפגע מכך.

עוד בוואלה!

3 נשים נרצחו ב-8 הימים האחרונים: "אנחנו לא על סדר היום של הממשלה בכלל"

לכתבה המלאה
תיירות בחוף לה מלגוטה, מאלגה, ספרד ביולי 2022. רויטרס
"האוכלוסיות החלשות בישראל עלולים להיפגע". חוף הים בקיץ/רויטרס

רשות החירום הלאומית מגבשת תרחישים דומים למזג אוויר קיצוני שעלול לגרום בין היתר לשיטפונות, הצפות ושריפות. ברשות מתריעים כי יש להיערך לתרחישים שכאלה כדי לצמצם את הנזקים הצפויים ולאפשר חזרה מהירה לשגרה.

"התרחיש הינו מסמך מחייב ומהווה בסיס להיערכות משרדי הממשלה, גופי התכנון והגופים האופרטיביים", אומר ראש רח"ל, תא"ל (מיל') יורם לרדו. "הוא מציג את התקופות בשנה המועדות לגלי חום, את התדירות הצפויה, את מפות החום, את טמפרטורות השיא הצפויות בכל נקודה בישראל ואת המשמעויות שאליהן יש להיערך - החל מעלייה בצריכת החשמל ובסיכון לשריפות ענק ועד לעלייה משמעותית בהיקפי התחלואה והתמותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully