וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 80 שנה: הונדורס ניתקה יחסים דיפלומטיים עם טייוואן

עודכן לאחרונה: 26.3.2023 / 12:04

שר החוץ הסיני צ'ין גאנג ומקבילו אדוארדו ריינה חתמו על הסכם להכרה דיפלומטית בבייג'ינג. משרד החוץ של הונדורס אמר כי הוא מכיר ברפובליקה העממית של סין כממשלה הלגיטימית היחידה שמייצגת את כל סין, וכי טייוואן היא "חלק בלתי נפרד מהטריטוריה הסינית"

בווידאו: ביידן משיב לשאלות עיתונאים לגבי טייוואן ואומר שאין שינוי במדיניות/צילום: רויטרס

סין ביססה קשרים דיפלומטיים עם הונדורס היום (ראשון), לאחר שהמדינה המרכז אמריקנית ניתקה את יחסיה הארוכים עם טייוואן.

ניתוק היחסים עם טייוואן היה צפוי, לאחר ששר החוץ של הונדורס ביקר בסין בשבוע שעבר כדי לפתוח בקשרים והנשיאה שיומארה קסטרו אמרה כי תבסס את היחסים עם בייג'ינג.

על פי בייג'ינג, שר החוץ הסיני צ'ין גאנג ומקבילו אדוארדו ריינה חתמו על הסכם להכרה דיפלומטית בבייג'ינג, ובכך סיימה הונדורס את יחסיה שנמשכו שמונים שנה עם טייוואן. משרד החוץ של הונדורס אמר אמש כי הוא מכיר ברפובליקה העממית של סין כממשלה הלגיטימית היחידה שמייצגת את כל סין, וכי טייוואן היא "חלק בלתי נפרד מהטריטוריה הסינית".

בווידאו: ביקור פלוסי בטייוואן והתרגיל הצבאי הסיני בתגובה/צילום: רויטרס
נשיאת הונדורס שיאומרה קסטרו. רויטרס
נשיאת הונדורס שיומארה קסטרו/רויטרס

שר החוץ של טייוואן, ג'וזף וו, אמר בתגובה כי לקסטרו, שעלתה לשלטון בשנה שעברה, ולממשלתה "תמיד היו אשליות" לגבי סין וכי "סין לא הפסיקה לפתות אותה". "ממשלת קסטרו ביקשה מיליארדי דולרים בסיוע כלכלי מאיתנו והשוותה בין הסיוע שהיא מקבלת מסין לזה מטייוואן", הוא הוסיף.

נשיאת טייוואן צאי אינג וון אמרה כי טייוואן לא תתחרה בסין ב"דיפלומטיית דולרים חסרת משמעות".
"העם הטייוואני הוכיח לעולם שלעולם לא ניכנע לאיומים. שיתוף הפעולה והקשרים של טייוואן עם בעלות בריתה כדי לקדם יחדיו רווחה וביטחון בינלאומיים רק יתחזקו", היא הוסיפה.

ריינה ביקש מטייוואן החודש 2.5 מיליארד דולר בסיוע, כולל הלוואה של 2 מיליארד דולר ומימון להקמת בית חולים וסכר. "זה הרגיש כאילו הם רק רוצים כסף, לא בית חולים", אמר וו לכתבים.

משרד החוץ האמריקני אמר כי הצעד של הונדורס אמנם היה ריבוני, אך חשוב להזכיר כי "סין פעמים רבות מבטיחה הבטחות שאינה מקיימת בתמורה להכרה דיפלומטית". בנוסף נמסר כי "ארצות הברית תמשיך להעמיק ולהרחיב את הקשר עם טייוואן".

היחסים בין הונדורס לטייוואן החלו ב-1941, כשממשלת הרפובליקה של סין, השם הרשמי של טייוואן, היתה עדיין בסין, לפני שנמלטה לאי ב-1949 בעקבות הפסד במלחמת האזרחים עם מאו זה דונג והקומוניסטים שלו. לטייוואן יש כעת יחסים רשמיים דיפלומטיים עם 13 מדינות, מרביתן מדינות מתפתחות במרכז אמריקה, הקאריביים והאוקיינוס השקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully