וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טייוואן: יו"ר המפלגה השלטת התפטרה בעקבות הפסד בבחירות

עודכן לאחרונה: 27.11.2022 / 13:16

הנשיאה טסאי אינג-וון התפטרה מראשות המפלגה הפרוגרסיבית הדמוקרטית השלטת, לאחר הפסד בבחירות המקומיות. הבחירות המקומיות נערכו על רקע המתיחות בין סין לארצות הברית בנוגע לאי הריבוני

נשיאת טייוואן טסאי אינג-וון התפטרה מראשות המפלגה הפרוגרסיבית הדמוקרטית השלטת, לאחר הפסד בבחירות המקומיות. מפלגת האופוזיציה Kuomintang (KMT) זכתה בכמה התמודדויות קריטיות בשבת, כולל בבירה טייפה.

הבחירות המקומיות נערכו על רקע המתיחות בין סין לארצות הברית בנוגע לאי הריבוני, שסין טוענת כי שייך לה. הנשיאה טסאי אמרה כי הבחירות היו הצבעה בעבור דמוקרטיה. "לא ציפיתי לתוצאות הבחירות...אני לוקחת את כל האחריות ומתפטרת מתפקיד יו"ר DPP באופן מיידי", אמרה טסאי שתמשיך לכהן כנשיאת טייוואן.

יו"ר בית הנבחרים של ארה"ב, ננסי פלוסי, עם נשיאת טייוואן צאי אינג-וון בטייפה, 3 באוגוסט 2022. רויטרס
הנשיאה טסאי עם יו"ר בית הנבחרים האמריקני ננסי פלוסי, אוגוסט/רויטרס
בווידאו: ביידן: ארה"ב מוכנה להשתמש בכוח כדי להגן על טייוואן/צילום: רויטרס

הבחירות למועצות מקומיות ולראשי עיר מתמקדות בסוגיות כמו פשיעה, דיור ורווחה, אך לנבחרים תהיה השפעה על המדיניות של המדינה בנוגע לסין. טסאי וגורמים רשמיים בממשלתה קראו לבוחרים להשתמש בבחירות ככלי לשליחת מסר לגבי הדמוקרטיה. במשאל עם נפרד שנערך אתמול, הבוחרים דחו הצעה להורדת גיל ההצבעה מ-20 ל-18.

בטייוואן יש שתי מפלגות עיקריות בעלות גישה שונה לסין. KMT, מפלגה של אנשי עסקים שמרנים בדרך כלל פרו-סין, שנחשבים "יונים". חברי המפלגה תומכים בקשר כלכלי עם סין ובאיחוד עם היבשת, אף שהם מכחישים שהם בעד סין.

המפלגה היריבה של טסאי, DPP, זכתה בבחירות ב-2020. היא נוקטת בגישה קשוחה כלפי סין, וטוענת כי סין צריכה לכבד את טייוואן, שלא תיכנע ללחציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully