וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי הסוכנות היהודית והמוסדות הלאומיים מזהירים: "דואגים לעתיד האחדות היהודית"

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 18:35

במכתב ששיגרו לנתניהו ולפיד, הביעו בכירי הסוכנות היהודית וראשי קרן היסוד, ההסתדרות הציונית והפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, "דאגה גוברת" אחר הדיון הציבורי הסוער סביב המהפכה המשפטית. הם קראו ל"הידברות משמעותית" על בסיס מגילת העצמאות, כדי להגיע להסכמה רחבה

בווידאו: ברחבי הארץ, תומכי נתניהו תקפו מפגינים ונעצרו/צילום: שרון לוי

ראשי הסוכנות היהודית וכל המוסדות הלאומיים שיגרו היום (רביעי) מכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו וראש האופוזיציה יאיר לפיד בקריאה לפתוח ב"הידברות משמעותית" על בסיס מגילת העצמאות ולהגיע להסכמה רחבה, כדי למנוע "את הקיטוב והקרע הפנימי בקרב העם היהודי" סביב המהפכה המשפטית.

במכתב ששיגרו יו"ר הסוכנות דורון אלמוג, ראש חבר הנאמנים של הסוכנות מארק וילף, וראשי קרן היסוד, ההסתדרות הציונית והפדרציות היהודיות בצפון אמריקה, הביעו ראשי המוסדות הלאומיים "דאגה גוברת" אחר הדיון הציבורי הסוער סביב המהפכה המשפטית. עוד התריעו, כי הם "עדים לעלייה ברצינות בקיטוב בקרב יהודים אוהבי ישראל ברחבי העולם".

הכותבים שיתפו את דאגתם ממלחמת אחים בשל המתחים בחברה. "יותר מדי מאיתנו חווים דאגה אמיתית מהמתחים שאנו רואים מכל עבר", כתבו. "לאור מרכזיותה של ישראל בחייהם, אנו מוצאים אותה חובתנו לשתף אתכם ולהעביר לכם את דאגותינו של רבים בנוגע לעתיד האחדות היהודית".

הפגנה נגד המהפכה המשפטית,נתיבי איילון,  תל אביב, 18 במרץ 2023. ראובן קסטרו
"חווים דאגה אמיתית מהמתחים שאנו רואים מכל עבר". הפגנה נגד המהפכה המשפטית/ראובן קסטרו

"ככל שהרפורמה המשפטית עשויה להיות חיונית", המשיכו, "היא לא יכולה לגבור על הסיכונים של מלחמת אחים. מניעת סכסוכים פנימיים בינינו היא באמת פיקוח נפש, עניין של הצלת חיים. הדבר היהודי לעשות במצב כזה הוא לחפש דיאלוג בכל מחיר, ולקחת את הזמן לשיחה מכילה ורחבה כדי להגיע לקונצנזוס הרחב ביותר האפשרי".

במכתב מציעים ראשי המוסדות הלאומיים "להתקדם ולאפשר לנבחרים הדמוקרטיים לקיים דיאלוג משמעותי תוך מציאת דרך מוסכמת להתאחד סביב רוח מגילת העצמאות, למדינה ריבונית שהיא גם יהודית וגם דמוקרטית". הםקראו לנתניהו ולפיד "לפתוח בשיח בהקדם אפשרי ולקיים מאמץ משמעותי כדי להגיע להסכמה רחבה על היוזמה על מנת למזער את הקיטוב החברתי בתוך עמנו". לבסוף כתבו, "אנו מקווים שיימצא 'שביל הזהב', כפי שהומלץ על ידי הרמב"ם".

בשבוע שעבר נחשף בוואלה! מכתב ששיגרו ראשי קרן היסוד בשוויץ להנהלת הארגון, בו הביעו דאגה מהמתרחש בישראל, דרשו שהנהגת הארגון תשמיע קול נגד המהלכים שהממשלה מקדמת ורמזו כי הם מאיימים על המשך גיוס התרומות והמגביות לישראל. לאחר מכן מסרו בקרן היסוד כי בארגון "מודאגים מאוד מהשפעותיהן השליליות של המצב הנוכחי בישראל על האחדות והסולידריות בחברה הישראלית ובקרב העם היהודי בתפוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully