וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה מאיים: נגיב במהירות לכל תקיפה ישראלית

עודכן לאחרונה: 22.3.2023 / 19:07

מזכ"ל חיזבאללה סירב להתייחס ישירות לפיגוע בצומת מגידו, אך השיב לאיומים ששיגר גלנט: "שילך לרצף את הים". לדבריו, השתיקה של הארגון היא חלק מניהול המערכה מול ישראל. הוא התייחס גם למשבר סביב ההפיכה המשטרית: "ישראל מעולם לא חוותה כל כך הרבה ייאוש, תסכול וחולשה"

בווידאו: גלנט קיים הערכת מצב בצפון: "נמנע כאן אירוע קשה"/משרד הביטחון

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה איים היום (רביעי) כי כל תקיפה ישראלית תענה ב"תגובה מהירה", בהתייחסות מעורפלת ראשונה לפיגוע המטען בצומת מגידו בשבוע שעבר. נסראללה סירב לפרט אם ארגונו היה מעורב בפיגוע, שהונח על ידי מחבל שחצה את הגבול מלבנון, ואמר כי השתיקה היא חלק מהמערכה בינו לבין ישראל.

הוא השיב לאיומים ששיגר שר הביטחון יואב גלנט, שהבטיח כי האחראים לפיגוע ייענשו, ואמר: "שילך לרצף את הים". מנהיג הארגון השיעי התייחס גם למשבר בישראל סביב ההפיכה המשטרית, ואמר כי היא "מעולם לא חוותה כל כך הרבה ייאוש, תסכול וחולשה".

חסן נסראללה נואם, 3 בינואר 2023. מתוך אל-מיאדין, צילום מסך
חסן נסראללה נואם, 3 בינואר 2023/צילום מסך, מתוך אל-מיאדין

הפיגוע בצומת מגידו אירע ביום שני שעבר, כשסמוך לשעה 07:15 בבוקר הפעיל מחבל לבנוני מטען צד דמוי כלימגור על הציר, בעת שעברו כלי רכב במקום. כתוצאה מפיצוץ המטען נפצע באורח קשה אדם אחד, שנסע ברכבו בנתיב המנוגד לנתיב בו התבצע הפיצוץ. הפצוע הוא שרף א-דין חמאיסי, בן 21, תושב סאלם שבעמק יזרעאל.

תחילה לא היה ברור האם זהו פיגוע או אירוע פלילי, אך לאחר חקירה התבהר כי מדובר בפיגוע טרור בשל השימוש במטען צד תקני, שאינו אופייני לאירועים פליליים. זמן קצר לאחר הפיגוע הוטל צו איסור פרסום על פרטי האירוע וחקירתו. כבישים רבים באזור נחסמו ופעילות ערה של כוחות הביטחון נצפתה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully